środa, 19 lutego 2014

U.S.Z.I.O.K. pokonany

A więc niecałe 5 dni zajęło graczom, a raczej jednemu z nich poznanie wszystkich sekretów U.S.Z.I.O.K-a. Twórcy gratulują graczowi o nicku Cubus194 wytrwałości i chęci do ukończenia gry w pełni. Bardzo nas cieszy, że chciało się komuś przejść to do końca i zdobyć wszystko. Wiedzieliśmy, że kiedyś to na pewno nastąpi, ale nie myśleliśmy, że ktoś będzie tak zainteresowany grą, aby się jej poświęcić przez te kilka dni. Jeszcze raz gratulujemy - twój nick zostanie zapisany na szczycie rankingu po wsze czasy (lub raczej dopóki odechce nam się wykładać kasę na serwer co raczej nie nastąpi w najbliższym czasie).

Co do pozostałych uczestniczących w wyścigu. Wciąż mogą uplasować się na wysokich pozycjach jeśli nie stracą zapału. Kilka osób jest dosyć blisko i mam nadzieję, że dokończą dzieła. Dziękujemy wszystkim za udział w tym wyścigu, gdyż dla nas był on wyrazem uznania za naszą wielomiesięczną pracę. Naszym podstawowym celem było zapewnienie wam ciekawej rozrywki oraz powiewu świeżości jeśli chodzi o polski rynek VN - myślę, że udało nam się ten cel zrealizować.

Teraz trochę informacji technicznych. Nasz obecny plan zakłada odczekanie do następnego piątku, czyli 28 lutego. Tego dnia zabierzemy się za poprawianie błędów zgłoszonych przez wszystkich do tego czasu. Liczę, że wyrobimy się ze wszystkim przez weekend i w niedzielę 2 marca postaramy się wydać zarówno patch'a jak i nową poprawioną wersję całej gry z oznaczeniem v 1.1.

W jej ramach zawrą się wszystkie poprawki, które zdołamy zrozumieć poprzez przyglądanie się danej linijce (nie każdy z nas jest mistrzem zasad i wyjątków ortografii, więc znając życie pewnie niektóre błędy mogą pozostać przez nas niezauważone). Dodatkowo umieścimy w jakimś bliżej jeszcze niesprecyzowanym jeszcze miejscu w grze nicki osób, które przyczyniły się w największym stopniu do wysyłania nam poprawek. Nasz program oznacza poprawki zweryfikowane pozytywnie i daje punkty za linijkę wszystkim osobom, które ją zgłosiły. Od dysproporcji w tej ukrytej punktacji zależeć będzie liczba osób, która uwzględnimy.

Gdy poprawka pojawi się ogłosimy to w kolejnym poście na naszym blogu oraz profilu na Facebook'u i mam nadzieję, że już wtedy przedstawimy wam plany grupy na przyszłość, gdyż w naszych założeniach U.S.Z.I.O.K. to dopiero początek.

131 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja natomiast gratuluje stworzenia tak wspaniałej i wciągającej gry.
    Nie wiem czy mnie ta informacja ominęła, czy o tym nie wspominaliście, ale ile czasu wam zajęło tworzenie gry ?
    Pytam z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sumarycznie było to chyba 16 miesięcy jeśli mnie pamięć nie myli. Oczywiście w pracy były różne wzloty i upadki, a czasami Darth robił rzeczy samodzielnie, więc nie można tego zbyt dobrze określić. Ale jeśli chodzi o czas od rozpoczęcia prac do wydania gry to było to właśnie 16 miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo że nie skończyłem nawet części tego dzieła to już nie mogę się doczekać jakiegoś nowego contentu.

      Usuń
  4. Dzisiaj przypadkiem zwróciłem fakt na jeden element (błędu nie wysłałem bo zapewne byście się nie zorientowali o co chodzi), a mianowicie chodzi o to, że nasz Zenon przez trzy lata w sesji(nie licząc dzieciństwa) cały czas ma 17 lat. W sekwencji pierwszej gdy Klaudia przejechała się ze mną do ojca Zenona bym z nim wytłumaczył co się dokładnie stało w szkole , to po tej rozmowie W opisie sytuacji(duże pole tekstowe) było zaznaczone, że ma 17 lat. Innym razem w sekcji 2 można było trafić do baru gdzie w sylwestra udało mi się wybłagać piwo :P o ile się nie mylę w grze NEMO zaczynaliśmy od 17 lat(i chyba 3 klasy, a może w połowie 2). Kto mi powie jaki jest sekret jego długowieczności w wieku 17 lat też chciałbym tak zatrzymać swój wiek :p
    Jak już nie raz wspominałem mi tam na podium nie zależy i nie każdy ma tyle czasu by spędzać przy grze. Lecz oczywiście gratulacje dla Cubus194 jak najbardziej się należą, że wytrwał do końca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za gratulacje.
      Dobra uwaga z tym wiekiem Zenona. Sam nie zwróciłem na to zbytnio uwagi.

      Usuń
    2. Sprawa wymaga zbadania, ale błąd w najgorszym wypadku wystąpiłby w jednym miejscu. Akcja NEMO działa się w 2 klasie liceum.

      Usuń
  5. Zenon jest w liceum - każdy Akt reprezentuje jeden rok jego nauki. Przeważająca większość akcji każdego z nich rozgrywa się w zimie. Jeśli mnie pamięć nie myli to w czasie, gdy kupuje alkohol to jest bodajże Akt II. Sam do liceum nie uczęszczałem, ale chyba zaczyna się je w roku, gdy ma się 16 lat idąc normalnym trybem. Czyli w zimę pierwszego roku miałby lat 16, drugiego roku 17 (wtedy gdy chce kupić piwo), a na początku trzeciego roku ma lat 18. Kończyć naukę można jeszcze w wieku 18 lat lub 19 w zależności od tego kiedy ma się urodziny.

    Jeżeli założymy, że akcja pierwszego aktu rozgrywa się w styczniu pierwszego roku i Zenon ma urodziny na początku stycznia to może mieć jednocześnie 17 lat pod koniec stycznia pierwszej klasy oraz w sylwestra drugiego roku liceum. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może to błąd albo co, ale czemu na rankingu jest dwóch Czarnych Bonków ?
    Jeden ma to 1255 punktów - 2 miejsce, a drugi 20 punktów - 50 miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy gracz ma generowany unikalny numer hash przy pierwszym włączeniu gry. Tym sposobem rozróżniamy graczy o tych samych nickach. W jakimś momencie Czarny Bonek musiał zmienić komputer bądź skasować cały folder z save'ami i zmiennymi co spowodowało zresetowanie hasha i zmiennych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Yep. Nie wiedziałem jeszcze wtedy o możliwości powrotu do prologu a koniecznie chciałem zdobyć pierwszego aczika.

    OdpowiedzUsuń
  9. tak z ciekawości się pytam czy jest sens szukania mi innych sekwencji 2 i sekwencji 3. Czy mamy tylko 2 sekwencje 2 i 4 sekwencje 3(choć mam odblokowane chwilowo 3 ale zostało po drodze takie puste miejsce :p)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi ci o te stany początkowe, z jakimi można rozpoczynać sekwencję/akt 2 i 3? To tak. Drugi akt można rozpocząć na 4 możliwe sposoby, a trzeci na 5 sposobów.

      Usuń
    2. to mnie odpowiedź zdziwiła... no cóż będę musiał je jeszcze znaleźć :p choć do 3 aktu można było się domyśleć że będzie jeszcze 5 sposób, zapewne dotyczy on siostry Zenona, choć jeszcze nie mam pojęcia jak się do niego dostać. Ale zapewne niedługo do tego dojdę (taką mam przynajmniej nadzieję) ;)

      Usuń
  10. I mam jeszcze pytanie do wielkiego wygranego. Jak podobało ci się ostatecznie zakończenie i czy sądzisz, że historia mogłaby mieć swoja kontynuację? Bez spojlerowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno odpowiedzieć na to pytanie.
      Ogólnie końcówka mi się podobała.
      Jak łatwo się spodziewać kilka pytań zostało bez odpowiedzi. Sama końcówka pozostawiła też wiele nowych pytań.
      Nie wiem czy planowaliście kolejną część czy też skończyć na USZIOK'u.

      Jako gracz czuję się trochę "nienasycony" - czuję, że można by stworzyć kontynuacje, która mogłaby by być równie ciekawa i wciągająca jak USZIOK - kto wie, może byłaby lepsza.

      Jako osoba, która próbuje czasami coś stworzyć powiem, że historia mogłaby mieć kontynuację.
      Problemem stałoby się jednak stworzenie samej fabuły - jak zakończyć serie lub ją kontynuować - tak aby była równie dobra lub lepsza niż USZIOK.
      Starałem się pisać bez spojlerów.

      Usuń
    2. Moje pytanie miało podwójne podłoże. W swoim życiu napisałem raptem 3 historie, które mają zakończenie, dlatego powątpiewam, czy potrafię pisać je ciekawie. A druga rzecz, że po napisaniu scenariusza zaczęły mi się w głowie rodzić dziwne pomysły. Ich zaimplementowanie do gry wiązałoby się z miesięczną obsuwą premiery. To dobrze, jeśli pojawiły się nowe pytania w twojej głowie, tak miało być.

      Sprawa z kontynuacją jest taka, że praktycznie nie zostało mi nic wolnego czasu, więc projekt wielkości USZIOKa nie wchodzi w rachubę. Naprawdę ciężko byłoby wymyślić coś równie innowacyjnego i ciekawego. Jednak mam pewne plany co do odpowiedzenia na kilka pytań. Byłoby to coś w stylu epilogu całej sagi. Powstanie tego „czegoś” zależałoby od przejścia na nowy poziom audio-wizualny. Jeśli nie uda mi się czego takiego osiągnąć, nici z projektu. O co chodzi? Może po kolei.

      NEMO to gra ze zwykłym visual novelowym gameplayem. Postacie zostały przeze mnie zarżnięte i na dodatek wyglądały słabo. Muzykę podprowadziłem głównie z japońskich soundtracków. Animacji było bardzo mało. Fabularnie tak sobie. Programistycznie nędza i rozpacz.

      W USZIOKu te wszystkie aspekty zostały znacznie poprawione. Fabuła większa, bardziej skomplikowana, ciekawsza, skierowana do szerszego widza. Gameplay wykraczający poza szablonowe VN. Postacie zunifikowane (każda ma swój stały wzrost, do malowania użyto tych samych technik), lepiej namalowane, określenie na czym się wzorowałem praktycznie nie do wykrycia (modele z prawdziwych ludzi), niemniej dalej jest to najsłabszy element produkcji. Użyta muzyka została udostępniona przez autorów i z poziomu gry możecie ich wesprzeć, jeśli się wam spodobała. Programistycznie kawał dobrej roboty – czasami silnik nie wyrabiał, heh.

      Jak widać przebicie NEMO było stosunkowo proste. Przebicie USZIOKa prawdopodobnie zakończyłoby się fiaskiem. Kilka osób przyznało, że gra przerosła ich oczekiwania, bo spodziewali się czegoś znacznie gorszego. Poprzeczka jest zbyt wysoko. Reasumując, pomysł jest, niestety nie mam żadnego asa w rękawie odnośnie wykonania.

      Usuń
  11. Udało mi się! ;-; Ogarnęłam instalowanie, jestem już przy II akcie.
    Muszę przyznać, że ilość błędów jest ogromna. Mam na myśli ortograficzne(chociaż i inne się zdarzały). Jako osoba pisząca już od jakiegoś czasu opowiadania oraz wiersze, jestem dosyć wyczulona na tym punkcie. Znalazłam ich tak wiele że aż głowa pęka. I wgl co to znaczy "Prowodyr"?! Na początku chciałam to wysłać, ale potem zobaczyłam że słowo się powtarza więc uznałam że jednak tak ma być. Byłabym wdzięczna gdyby ktoś mi to słowo wyjaśnił. No bo rozumiem "prowokator" ale "prowodyr"? A na dodatek irytowało mnie, że milion razy powtarza się słowo "młodzieniec". Czułam się jakby pisały to jakieć 80-letnie dziadki(bez obrazy). Nie można było tego zastąpić słowem "chłopak"? Brzmiałoby...normalniej. Bardziej jak w naszych czasach xd

    Pod względem fabuły, byłam nieźle zaskoczona. Te drzewka o których było chyba wspomniane w samouczku...naprawdę nieźle rozbudowane.Trzeba się trochę pomęczyć żeby odkryć coś nowego, ale myślę że jeśli ktoś zapisuje przy każdym wyborze (tak jak ja) nie będzie mieć z tym problemu. Ktoś już chyba pisał, że nazwy osiągnięć są zabawne. Taaak, przy niektórych naprawdę się uśmiałam. Pewnie i tak nie zdobedę wszystkich...ale trzeba spróbować ^^ Na razie jestem na 30-którymś miejscu, więc to i tak nieźle, zwłaszcza że jestem dopiero po akcie I jak już wspomniałam :P. Zabawne było też to, że w grze znajduje się moja imienniczka(w dodatku o dosyć podobnym charakterze) Klaudia. Ta jej mroczność i chęć otruwania innych, no po prostu cała ja :3
    Muzyka całkiem fajna, przydaje się w podniosłych(czyt.krwawych) momentach.
    Co do postaci...ich rysunki wydają się aż za bardzo proste. Rozumiem że można nie być mistrzem painta, ale skoro potrafiliście zrobić coś takiego to mogliście się bardziej wysilić przy włosach. Wyglądają jak strąki po wylaniu na nie wiadra wody...albo np. uśmiechy męskich postaci. Mam wrażenie że te usta były takie...za małe jak na facetów xD...och przypomniało mi się coś xD Rysunek dzika, zajebisty po prostu xD Za-je-bis-ty! XD kurczę mogłam sobie screena cyknąć xD
    Jestem spragniona nowych doznań, więc skończę już tą przemowę i wrócę do gry ;3 Pozdrawiam i podziwiam pomysłowość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U! U! Zapomniałam jeszcze dodać o momencie, w ktorym występuje "błąd". Na początku udało wam się mnie nabrać, ale szybko można się skapnąć że to podpucha :P Moment z piwnicą był trochę dziwny, nie pamiętam go...ale to może dlatego że w nemo przeszłam zaledwie trochę xd Ta gra zniszczyła mi psychikę, nie chcialam tego jeszcze bardziej pogarszać ;-; Ale teraz inne czasy, mój mózg już całkiem nie przypomina normalnego człowieka xd (tak wiem że to zdanie nie ma sensu ;-;). Nom. To chyba już koniec moich przemyśleń xD Chociaż moge dodać że podobał mi się pomysł Zenka-psychopaty z lekkim rozdwojeniem jaźni :P Nie ma to jak zasnąć na lekcji i obudzić się nad zakrwawionymi ciałami czy coś :P

      Usuń
    2. Tak bardzo chaotyczne... "Prowodyr" to ktoś zachęcający do czynu, najczęściej złego. Postacie są takie jakie miały być, nie da się nic zarzucić. Ortografia jest względna a literówki polegają głównie na złej kolejności liter. Dzik w NEMO był lepszy. Krwawe momenty nie są podniosłe. O i nie da się takich postaci zrobić w paincie z tego co wiem.

      Usuń
    3. Co poradzić, błędy to błędy, ominąć ich się nie da. Korekta książki średniej wielkości trwa kilka miesięcy, my nie mieliśmy tyle czasu. Następnym razem postaramy się o zewnętrznego korektora (jeśli takowy będzie).

      Włosy były takie a nie inne, gdyż nie posiadam tabletu graficznego. Tam to kilka pociągnięć piórkiem. Malowanie myszką to katorga. Na włosy jednej postaci zlazłoby mi kilka godzin. Nie byłem w stanie poświęcić na to tyle czasu.

      Ps. Nie utożsamiaj się zbytnio z Klaudią, bo możesz się zdziwić, heh.

      Usuń
    4. Każda postać tutaj ma drugie dno, nic nie jest takie jakim się wydaje, przynajmniej takie odnoszę wrażenie

      Usuń
    5. Słowo prowodyr występuje w 3 znaczeniach, ale jedno jest staropolskie i z grą nie ma nic wspólnego, więc sobie daruję. Po pierwsze, jest to pogardliwy zwrot do przywódcy jakiejś szajki lub bandy, a po drugie, może on znaczyć organizatora jakiegoś wystąpienia lub działania, kogoś kto coś inicjuje.

      Usuń
    6. dzięki za wyjaśnienia dotyczące "prowodyra" ^^
      a co do Darth Dragona, myślę że historia Agaty bardziej mnie zdziwiła niż Klaudii. Przy tej drugiej zdążyłam się domyślić o co chodziło xd za to przy tej pierwszej...no cóż...było zbawnie xD te różnorakie zakończenia...haaah. Aż szkoda innym spoilerować :D
      W dodatku rozwalają mnie te wszystkie nazwy osiągnięć xD
      Naprawdę się wciągnęłam O.o to chyba nie jest normalne zwłaszcza że to gra głównie dla chłopaków...no cóż nigdy nie twierdziłam że wszystko ze mną w porządku xD

      Usuń
  12. Spojrzałem na ranking i widzę,że Lord Crane i Daminek8 zażarcie walczą o 2 miejsce.
    Ciekawe, który z nich zajmie 2 miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja sobie odpuściłem. Nie mam nerwów ani czasu. Ani nawet komputera nadążającego skipować. Aha, miałem o tym wspomnieć. Na jakiej zasadzie działa telefon w grze? W sensie że gdy się zapisze w momencie gdy jest na ekranie to licznik czasu będzie chodził niezależnie od gry do godziny i od nowa. Intrygujące. Poza tym chciałem spytać czy jest jakiś powód dla którego nie było porządnych beta-testów. Brak testerów, rankingi, brak czasu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas na telefonie leci ciągle. Nie dało się tego naprawić - ograniczenie silnika. Daliśmy zwyczajnie reset po 10 min.

      Jak powspominałem już, korekty tekstu nie było, gdyż nikt się nie zgłosił, gdy zorganizowaliśmy skromny nabór. Wtedy zraziliśmy się do jakikolwiek ingerencji z zewnątrz i tak wydaliśmy grę. Przypuszczam, że obsuwa byłaby dwumiesięczna z tymi całymi testami/korektami. No ogólnie chodziło szybkość.

      Usuń
  14. Znowu mam kłopot z jednym z zakończeń danej osoby (3 osoba i znowu jedno zakończenie mi zostało). Chodzi o ścieżkę Klaudii, a dokładnie o zakończenie "Miłość to nie wszystko". Na początku myślałem że te zakończenie będzie w akcie 3, niestety tutaj go nie znalazłem próbując wszystkie możliwe odpowiedzi (zleciało trochę na tym czasu i nie wydaje mi się bym coś tam pominął). Wiec zacząłem szukać w akcie 2 i tutaj po kilku próbach straciłem zapał... Próbowałem na rożne sposoby ale za żadnym razem nie udawało mi się, aż w końcu zostawałem w święta z siostrą :) No i dla niej udało odblokować mi się 2 zakończenie. Jest ktoś mi w stanie powiedzieć mniej więcej jak się zachować i w jakim akcie by odblokować wyżej wspomniane zakończenie z Klaudią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak pisze - Miłość to nie wszystko. Polecam poeksperymentować z opcjami by ogólnie robić ścieżkę pod nią a jeden wybór mieć "zły".

      Usuń
    2. Najważniejsza będzie chyba rozmowa z Klaudią gdy ta chce się zemścić na Marioli. O ile chodzi o to osiągnięcie z 2 aktu bo już zapomniałem jak się wcześniej nazywały.

      Usuń
    3. Też mi się wydawało, że chodzi o ten moment, ale prubując kilka możliwych sposobów, zmieniając nawet trochę wczesniej nie które odpowiedzi to lądowałem albo gdy Klaudia została aresztowana za zabujstwo albo w pokoju Maroili klaudia ją zabiła lub po prostu było przejscie do 3 aktu... Nie chcę po raz trzeci już zostawiać jednego zakończenia (niedługo zajmę się dokończeniem sprawy z Agatą i Mariolą bo tam już się domyślam co jest do dokonania). Ale puki mam savy z Klaudią to chciałbym już ją mieć z głowy :)

      Usuń
    4. A akcie II powinny być 4 zakończenia z Klaudią. Z tego co pamiętam, brakuje ci w akcie III jednego. Chyba chodzi o samobójstwo Zenka. Trzeba do niego mało punktów, jak dobrze pamiętam.

      Usuń
  15. Jakaś mała podpowiedz odnośnie osiągnięć z wejściem na ścieżkę Marioli nie pomagając jej oraz pomoc Agacie w wątku Klaudii? Tylko to mi zostało a nie jestem do końca pewny, które wybory mają prawdziwe znaczenie, a które tylko złudne. Poza tym po zrobieniu "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" metodą prób i błędów przyznam, że dziś nie mam już siły no kolejne próby w tych 2 osiągnięciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz maksymalnie okazywać miłość Elizie i nie zapraszaj na wyjazd w góry kogoś kogo ona nie lubi - tyle w zasadzie.

      Usuń
    2. "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" zdobywanie tego osiągnięcia to masochizm w czystej postaci.

      Usuń
  16. Damianek8 - przeczytaj moje komentarze w poprzednim poście. Tam dałem kilka podpowiedzi na temat tych dwóch osiągnięć o których mówisz. Co do innych zakończeń - wolałbym nie podpowiadać za wiele, gdyż innym osobom udało się je wykonać, czyli jest to możliwe bez pomocy z zewnątrz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałem się nad tym co pisałeś przy Marioli. Przyszło mi na myśl, że "dać szmacie szanse poradzenia sobie samej" może oznaczać, że nie interweniuje ale akcja idzie dalej(co samo rozumie się z opisu osiągnięcia) lub też że interweniuje ale ona sama sobie jakoś wtedy radzi. Może wprowadziłem się przez przypadek w błąd ale przyznam że odpowiedz na to pomogła by mi trochę. Do Agaty tak naprawdę jeszcze się dobrze nie zabrałem. Spróbuje się za te osiągnięcia jutro wziąć.

      Usuń
  17. Po prostu wystarczy nie interesować się dziwnym jegomościem przed jej domem podczas świąt i nadal wejść na jej ścieżkę po zakończeniu okresu świąt - to wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem ci, że te podpowiedzi, które się tu już pojawiły, powinny być wystarczające. Przy Agacie musisz mieć dobre relacje z innymi dziewczynami zamiast z Klaudią, a przy Marioli musisz poeksperymentować z opcjami (które dają u niej plusa, a które stanowią minus w waszych relacjach). Cokolwiek więcej będzie się ocierało o dokładne napisanie, jakich wyborów należy dokonać, a tak dobrze, to niestety nie ma. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko nie liczę tu na dokładne podanie mi wyborów bo wtedy nie było by w tym zabawy :D Na pewno będę próbował do skutku zgarnąć pozostałe mi osiągnięcia bo tak dobrej gry nie zrobić na 100% to aż wstyd. Ale czasem człowiek ma już dość w szczególności gdy osiągnięcie sukcesu rozbija się o małe czynniki. Jednak bez tego na pewno szybko bym zapomniał o tej grze.

      Usuń
  19. Ostatecznie w ścieżce Marioli okazało się, że w pierwszej rozmowie 2 aktu nie wpadłem na pomysł, że najpierw trzeba jej zarzuć wtrącanie się w nie swoje sprawy. To zrobiłem jeszcze na wieczór i zostawiłem sobie Agatę na dziś. Te kilka godzin jak widać dałem YoshikeYo, który mnie przez noc wyprzedził i skończył grę xD gratulacje dla niego. Ale trochę głupio, że nie pomogłem Agacie jeszcze wczoraj bo dziś udało się to za pierwszym razem.

    Co ciekawe NEMO pierwszy raz grałem w grudniu. Byłem zdziwiony, że taka gra mnie wciągnęła. Szukając o niej informacji znalazłem zapowiedź USZIOK-a. Od tego momentu muszę przyznać, że ten tytuł oprócz wieśka trzeciego stał się najbardziej oczekiwanym przeze mnie w 2014. I wiecie co? Nie zawiodłem się na nim w ogóle. A nawet przebiliście moje wyobrażenia o tej grze. Chciałem twórcom za to podziękować bo tak wielki projekt zrobić w 2 osoby i jeszcze zrobić go tak dobrze. Coś nieprawdopodobnego.

    Najbardziej chyba podobała mi się muzyka użyta do danej sytuacji, naprawdę pozwalała się w nią lepiej wczuć. Jedynie szkoda mi było, że gdzieś nie pisało jaki utwór leci w tle. No cóż, może nikt o tym nie pomyślał lub było to po prostu nie do osiągnięcia z danym silnikiem. Dziwi też trochę fakt, że w utworach nie daliście linku do piosenki z napisów końcowych. Mimo to udało mi się ją znaleźć bo była w utworach Monstercat z yt, jakimś zrządzeniem losu włączyłem właśnie ją.

    Zazwyczaj się nie rozpisuje w ten sposób ale to tylko świadczy o tym, że ta gra wywarła na mnie bardzo ale to bardzo dobre wrażenie. Mam nadzieje, że coś jeszcze razem(czy w szerszym gronie) stworzycie. Ale nawet jeśli przez nowe obowiązki w życiu nie mielibyście już czasu na to, na pewno was zapamiętam jako twórców tak wspaniałej gry. Dobra starczy tego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypadła ci do gustu muzyka. Tego się głownie obawiałem, bo to klimaty elektroniczne. Zwykle w takich produkcjach serwuje się klasyki, żeby nie narazić się gustom widza.

      Muzyka z napisów końcowych jest w napisach końcowych na samym końcu listy utworów. Taka ciekawostka.

      Usuń
    2. Daminek8 mam nadzieję, że nie pogniewałeś się na mnie za to, iż troszkę popsułam ci plany, akurat tak się złożyło, że odblokowałam wszystko co związane z Anią na samym końcu, mając zdobyte wszelkie inne osiągnięcia, jak już zawzięłam się za Anię nie było odwrotu i jakoś tak ukończyło mi się USZIOK ^^

      Podczepię się do wątku kolegi wyżej i również podzielę się swoimi wrażeniami związanymi z NEMO oraz USZIOK, choć tekst na pewno będzie nieco krótszy, bo nie uważam się za dobrą pisarkę.
      Zarówno NEMO jak i USZIOK wywarły na mnie duże wrażenie, a nawet ogromne, jeśli wczuwam się w coś tak bardzo, że zarywam noce, to znak, że to coś wybitnego. Można powiedzieć, że jestem zaślepiona miłością do tych VN i dlatego nie widzę jakichś konkretnych wad. Muzyka jak najbardziej pasowała do akcji, od kilku kawałków uzależniłam się na dobre. Teraz, gdy poznałam całą historię, już tęskno mi do emocji związanych z odkrywaniem coraz to nowszych wydarzeń. Póki co przeważają we mnie pozytywne odczucia, a tym samym jestem bardzo subiektywna, więc jeśli zbyt mocno słodziłam to przepraszam, ale ktoś musiał porządnie twórcom posłodzić, żeby mieli motywację do dalszego działania skoro mają do tego talent.

      Usuń
    3. Jak na razie odbieracie wielką tajemnicę rodziny Gąbczewskich dosyć pozytywnie. Cieszy mnie to, bo jeden z moich znajomych zbytnio nie pochwalał takiego zabiegu fabularnego. Widocznie nie dorósł do zakończenia, heh.

      Usuń
    4. Nie mam się o co gniewać, moim planem od początku było skończyć grę w pełni i to że znalazłem się na 3 miejscu... sam jestem w szoku w sumie bo gdy Jakub skończył grę miałem chyba z 700 punktów i coś koło 10 miejsca. Ranking był rzeczą drugorzędną dla mnie, chęć odkrycia pełnej fabuły napędzała mnie do kolejnych prób.

      Jeszcze wspominając o muzyce to najbardziej utkwiły mi w pamięci utwory smutne szczególnie: Exist Strategy - Hidden Love oraz Uppermost - Don't Forget the Sun. Widać najbardziej te trudne momenty na mnie działały w grze.

      Co do błędów, jeśli gra jest wciągająca to aż tak się na nie nie zwraca uwagi(no chyba, że ktoś jest zapalonym polonistą i rażą go błędy ortograficzne lub składniowe). Takie błędy można stosunkowo łatwo naprawić co autorzy już zapowiedzieli. Gorzej gdyby gra miała błędy w programie, przez które nie dałoby się ukończyć ścieżki/gry.

      Na sam koniec jeszcze przypomniałem sobie o tych kilku animacjach w grze, o których napomknięto w newsach przed premierą. Jak na budżet, który podaliście( 0zł ;o) to wyszło to naprawdę świetnie. Aż szkoda, że tylko garstka ludzi zapozna się z tym tytułem.

      Usuń
    5. Jeśli mowa o rankingu sam się zdziwiłem, że zdobyłem pierwsze miejsce.
      Do momentu, w którym zdobyłem ok. 1230 punktów ciągle siedziałem w okolicach 4 lub 5 miejsca.
      Potem nagle czołówka zastopowała z wbijaniem osiągnięć.Pewnie przez trudności zdobycia osiągnięć związanych
      z zakończeniami.

      Utworami, które najbardziej mi się podobały były "Ephixa - Ideekay" i "I am Orange - Crow Machine".
      Jak już wspominam o muzyce, to powiem że moglibyście dodać w liście muzyk, opcję dzięki której można by odtworzyć wszystkie utwory automatycznie - po skończeniu pierwszego, gra odpalałaby następny.

      Usuń
    6. Skoro już wymieniamy się ulubionymi utworami to dołączę do zabawy.
      Jakub Śledź mamy coś wspólnego, mi również najbardziej podobało się "I am Orange - Crow Machine", a oprócz tego "Feint - Sky Dance".
      Muszę wspomnieć, że wyjątkowo ujęła mnie ścieżka dźwiękowa NEMO, energiczne utwory Netsky i Pendulum trafiły w moje gusta.

      Usuń
    7. Ideekay był już użyty w teaserze więc o nim trochę zapomniałem bo od tego czasu słuchałem go sporo razy, ale trzeba przyznać, że też jest świetny. Co do Pendulum to przez NEMO poznałem ten zespół, jakoś wcześniej nie miałem okazji usłyszeć żadnego kawałka a tu dzięki temu przesłuchałem ich płytę Immersion i znalazłem coś nowego.

      Usuń
    8. @YoshikeYo
      Mnie również spodobało się "Crow Machine" :) i "K391- So slowly"
      Pozatym naprawde ta gra z innym soundtrackiem nie byłaby tak dobra moim zdaniem, idealnie dobrane utwory do sytuacji robą niesamowity klimat

      Usuń
    9. Niesamowita sprawa, że udało mi się rozszerzyć wasze horyzonty muzyczne. Dla mnie wszystkie utwory są "ulubione", w końcu je dobrałem.

      A propos Pendulum, niestety zespół się rozpadł. Z resztek powstał "Knife Party", ale ich muzyka to już co innego. Bardziej dyskotekowa podchodząca pod dubstepa.

      Usuń
  20. Cieszymy się, że gra zapewniła dobrą zabawę. O naszych dalszych planach będziemy informować w przyszłych wpisach na blogu, które pojawią się niedługo wraz z zawirowaniami z nadchodzącym patchem poprawiającym błędy zgłoszone przez użytkowników.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przy okazji gratulacje dla YoshikeYo i Damianek8 za zdobycie wszystkich osiągnięć.

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję YoshikeYo i Damianek8 zdobycia wszystkich osiągnięć i zajęcia 2 i 3 miejsca w rankingu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki i gratulacje Jakub Śledź aka Cubus194 za tak szybkie ukończenie gry.
    Mam jedno pytanie odnośnie rankingu bo w piątek na wieczór widziałem, że LordCrane będąc na 2 miejscu miał 1300 punktów ale już w sobotę rano był za mną z 1265 punktami chyba. To był jakiś błąd czy tylko u mnie coś źle pokazywało?
    PS Trochę mnie bawi zdrabnianie nicku/imienia do formy Damianek xD

    OdpowiedzUsuń
  24. To błąd w grze, nie ma się czym przejmować.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za gratulację i również gratuluję wszystkim, którzy już ukończyli grę oraz którym uda się to w bliższej lub dalszej przyszłości. Życzę wytrwałości i dobrnięcia do końca, warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ah, przepraszam Daminek8 - musiałem ciągle źle czytać twój nick na własną modłę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, jak wspomniałem zabawne trochę to dla mnie było ^^

      Usuń
  27. Może to trochę dziwne, że akurat ja się tym interesuję, ale chodzi mi po głowie jedno pytanie, które chciałabym zadać graczom, choć może twórcy też będą chcieli w jakiś sposób wyrazić swoją opinię na ten temat, a mianowicie, która z bohaterek USZIOK przypadła wam do gustu najbardziej? Zadałabym jeszcze dodatkowe pytanie "i dlaczego?", które jest dość istotne do całkowitego zaspokojenia mojej ciekawości, ale podejrzewam, że wtedy odpowiedzi mogłyby ocierać się o spojlerowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbardziej podobała się postać Agaty, może to też przez Nemo gdyż tam też mi się spodobała :) Była to pierwsza postac, za którą się zabrałem jako pierwszą w USZIOK-u. Choć mogła by mieć wiele ciekawszych zakończeń, ze względu na jej #####(tu pojawia sie szum, jak w USZIOK-u w niektórych miejscach :D ), ale i tak nie jest źle. Na drugim miejscu pojawiła by się Klaudia(choć jej scieszkę odblokowałem jako 3), przynajmniej ciekawie się zapowiadała i niektóre zakończenia też były fajne. Dalszych miejsc nie podam choć wydajemi się że yła by tu siostrzyczka Ania, ale ze względu na to iż nie przejechałem jeszcze jej scieszki nie mogę za bardzo na ten temat się wypowiedzieć. Najbardziej nielubianą przezemnie postacią jest Ewa (choć jak gdzieś czytałem to w, NEMO niektórym się ona podobała). Zawsze gdzieś wpakuje ten swój nos by uprzykrzyć życie Zenkowi. A przed nią postawił bym Elizabeth. Za bardzo natarczywa jest ale jeszcze da się to jakąś znieść. Jedynej osoby, której nie wymieniłem jest Mariola. Jeżeli było by to NEMO to była by za Anią. W USZIOK-u ma szansę ją przegonić. Ale to dopiero się okaże po przejechaniu scieżki Anii.

      Jak widać da się co nie co napisać na ich temat bez spojlerowana :)

      Usuń
    2. Co do bohaterek podałbym trzy: Anie, Agatę i Klaudię. Siostra gdyż pamiętna scena z GeForcem z NEMO tak bardzo mnie zniszczyła, że z miejsca w USZIOK-u była jedną z bardziej lubianych. Agata bo z wszystkich bohaterek wydaje się najbardziej "czysta", nie widać w niej żadnych oznak zepsucia przez społeczeństwo... przynajmniej ja takich nie zauważyłem. A z drugiej strony jest Klaudia, taka trochę psycholka, która jest jaka jest przez sytuacje z przeszłości związaną z Mariolą. Ta trójka najbardziej przypadła mi do gustu i ciężko by mi było wybrać tylko jedną dziewczynę. Elizabeth jakoś z miejsca mnie odrzuciła, coś mi w niej nie pasowało. A Mariola to Mariola, że tak napisze. Tylko w pierwszym akcie jej postać była fajna.

      Usuń
    3. U mnie podobnie z tą różnicą, że bez Klaudii.
      Jakoś mi nie przypadła do gustu.

      Usuń
  28. Jakaś podpowiedz jak pomóc Agacie w ścieżce Klaudii? za każdym razem jest zbyt zmęczony żeby to niej przyjść ._.
    Z góry dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  29. Podpowiedź jest już w poprzednim temacie.
    Poszukaj.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wiem czy to odpowiednie miejsce, by o to pytać ale mam pytanie zarówno do twórców jak i graczy.
    Macie może jakieś ciekawe VN do polecenia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Jako doświadczony gracz VN-ek polecam na początek Chaos;Head i Steins;Gate, w obie można grać na iOSie, w Steins również na androidzie (w sensie że po angielsku). Jeżeli interesują Cię "cięższe" klimaty fantasy to polecam Shikkoku no Sharnoth, Animamundi Dark Alchemist oraz Sekien no Inganock (do wszystkich wymienionych wymagany unicode przestawiony na Japoński). Pokroju NEMO jeszcze nie widziałem, ale jeżeli gra się dla historii z dziewczynami to Katawa Shoujo oraz Clannad (do którego są zresztą nawiązania w USZIOKU, nie myślcie że nikt nie zna Botana panowie). Jeżeli szukasz czegoś dłuższego to seria MuvLuv będzie odpowiednia. Z lżejszych to Piece of Wonder oraz Quartett! 13 lutego rozpocząłem Le Fruit of de Grisaia, damn you USZIOK, również polecam.I na koniec perełka, połączenie strategii i VNki, Utawarerumono. Wyszło również jako anime, polecam zaznajomić się z obydwoma adaptacjami.

      Usuń
    2. Post uzupełniający: Po więcej informacji zapraszam na vndb.org, jeżeli nie lubisz się bawić z instalowaniem paczy to gotowe pliki (zwykle bez instalacji, ściągasz i grasz) znajdziesz na Fuwanovel.org (IMO najlepsza strona z VNkami). Granie w VNki zalecam wyłącznie w języku angielskim bądź w japońskim z nakładką translatora (lvl hard), polskie tłumaczenia to w 99% przypadków niedokończone gówna, nawet nie szukaj. Polskie VN inne niż tutejsza seria również nie prezentują się najlepiej moim zdaniem. Poza tym polecam być przygotowanym na bluescreeny i bawienie się w ustawieniach systemu jak coś nie działa. Gra jednak zwykle warta jest świeczki. Aha, pytanie do twórców: na czym jeszcze się wzorowaliście robiąc NEMO? Poza Botanem oraz oczywistymi nawiązaniami do kultury polskiej z ostatnich trzech lat wydaje mi się że fabuła jest lekko bazowana na "6-tym dniu" oraz Steins;Gate. TL;DR: VNDB.org i Fuwanovel.org do ściągania, jeżeli masz czas i cierpliwość to polecam.

      Usuń
    3. Ok, dzięki za odpowiedź.

      Usuń
    4. Na czym się wzorowaliśmy w NEMO? Hmm... To chyba każdy z autorów musiałby się wypowiedzieć. Moja "porno" ścieżka to był miszmasz różnych pomysłów. Moc odbierania wolnej woli w oku bohatera - Code Geass, reszty nie pamiętam dokładnie. Spajając wszystkie ścieżki do kupy, miałem w głowie coś oryginalnego. No może koncepcja maszyny została lekko zaczerpnięta z Assassin's Creed. Fabuła powstała w 2009, więc Steins;Gate odpada.

      Usuń
  31. Nie jestem pewien czy tylko u mnie ale wam również nie działa ranking?

    OdpowiedzUsuń
  32. U.S.Z.I.O.K. bazuje na bardzo budżetowym serwerze więc czasami coś może być nie tak z zapytaniami, ale niewiele możemy na to poradzić, gdyż wina leży po stronie dostawcy. Tak to już niestety jest bez zaplecza finansowego.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. wcześniej napisałem komentarz związany z tym, że nie mogłem wejść na ścieżkę Elizabeth, ale zaraz po napisaniu dziwnym trafem mi weszło :p Już odkryłem kilka ukończeń dla niej ale tak się zastanawiam czy ktoś może wie ile ukończeń ma Elizabeth w 2 akcie, bo nie wiem czy oprócz tych trzech( w tym jeden dający dostęp do 3 aktu), które znalazłem są jeszcze jakieś czy resztę już trzeba szukać w 3 akcie? Zostały mi z nią tylko 3 zakończenia, ale trochę już ich szukałem i reszty coś znaleźć nie mogę.
    Zauważyliście że w tej odpowiedzi często pojawia się liczba 3, to chyba jakiś przypadek ale nie jestem tego pewien :D
    Jutro zacznę resztę szukać, ale jakaś mała podpowiedz na powyższe pytanie by się przydała :p

    OdpowiedzUsuń
  35. W drugim akcie są tylko 3. Powodzenia w byciu Nadgorliwym Faszystą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd ty wiesz, że akurat te zakończenie też mi brakuje :) A tak ogólnie dzięki za odpowiedź, z resztą powinienem poradzić sobie sam, No chyba, że przez jakieś 8 godzin nie będę mógł żnaleść, ale to raczej nie możliwe nawet jadąc metodą prób i błędów (jest jakieś 8 odpowiedzi różnych odpowedzi (tyle mam savów w 3 akcie :p)). Ale i tak na spokojnie przemyślałem jak osiągnąć jedno z osiągnięć wczoraj po wyłaczeniu gry więc raczej, tak źle nie będzie :)

      Usuń
    2. Bo to najtrudniejsze zakończenie u tej postaci :P hmmm... a może w całej grze?

      Usuń
    3. hmm... Było prościej niż mi się wydawało. Pierwsze z nich wykonałem po kilku próbach, bo musiałem się trochę namęczyć by zakończyć z nią związek zanim ona ze mną zakończyła. Zakończenie "Nadgorliwość gorsza od faszyzmu" wykonałem przypadkiem próbując wykonać "Wystarczy, że będziesz ją kochać". Ale po małej zmianie odpowiedzi to zakończenie też zrobiłem. Więc pozostały mi tylko zakończenia z Anią, zastanawiał się czy łatwo będzie wejść w jej ścieżkę :) Bo dalszę grę dopiero będę mógł prowadzić za godzinkę lub 2 :)

      Usuń
    4. Już mam prawie wszystkie zakończenia z Anią oprócz dwóch i tak się zastanawiam gdzie je znaleźć. W trzecim akcie są tylko 3 zakończenia dla Ani to co zauważyłem i zostały mi zakończenia związane z ojcem: "Nienawidź ojca" i "Współczuj ojcu". Patrząc na poprzednie ścieżki wynikało by z tego, że reszta zakończeń danej ścieżki powinna być w akcie 2 lecz jakąś sobie nie przypominam jakieś mocnej ingerencji ojca w tym Akcie (przynajmniej próbując być przy Ani, bo w końcu ma to być jej ścieżka). I się zastanawiam czy warto zaczynać akt 2, a jak tak to jak się do niego zabrać by mieć jakiś kontakt z ojcem?

      Usuń
    5. Zakończenia te znajdują się w akcie III.
      Musisz najpierw zdobyć resztę osiągnięć związanych z zakończeniami, a następnie w ścieżce Ani (akt III) odblokują ci się nowe opcje dialogowe.

      Usuń
  36. Wszystkie zakończenia, których brakuje ci u Elizy są w Akcie III. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam. Mam małe pytanie czy macie zamiar wypuścić jakiś poradnik w najbliższym czasie albo może ktoś z graczy ma zamiar zrobić coś takiego. Nie chodzi mi o to że gra jest trudna czy coś w tym stylu tylko na przykład ja nie mam tyle czasu i motywacji żeby poznać wszystkie zakończenia i zdobyć wszystkie osiągnięcia. Wiem że w zakładce "osiągnięcia" pisze co trzeba zrobić ale to nie jest zbyt szczegółowe. W pierwszej części było coś takiego i bardzo mi to pomogło i pewnie nie tylko mi bo bądźmy szczerzy nie wszyscy są tak wytrwali jak ci z pierwszych miejsc rankingu. Gdyby powstało coś takiego bardzo bym się ucieszył. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spójrz na komentarze na stronie w zakładce USZIOK.
      Informacje są w jak na razie najświeższym komentarzu.

      Usuń
  38. Po rozmowie pomiędzy mną i Darth Dragon'em uznaliśmy, że przynajmniej na razie nie mamy zamiaru wypuszczać żadnej solucji. Gra z założenia miała nie być taka prosta i mimo, że trochę szkoda, że tak niewiele osób dotrwa do samego końca to jednak uznaliśmy, że to niekoniecznie zła rzecz, gdyż ostatnimi czasy gry staja się strasznie uproszczone, a gracz jest nagradzany za dosłownie wszystko. U nas też ten element występuje, ale chcemy, by najlepsze było zarezerwowane dla najwytrwalszych.

    Samo odkrycie ostatecznego zakończenia aż tak trudne naszym zdaniem też nie jest. Wystarczy zdobyć wszystkie pozostałe zakończenia. Zgodziliśmy się jednak, że nie wszystkie osiągnięcia mają podpowiedź adekwatną do tego co należy zrobić więc niektóre z nich zostaną uszczegółowione. Także do kategorii zakończeń zostaną dopisane w podpowiedziach sekwencja w których dane zakończenie można zdobyć co powinno trochę odciążyć graczy.

    Patch'a planujemy wypuścić pod koniec weekendu (jeśli wszystko pójdzie w zgodzie z planem). Od jutra bierzemy się za weryfikację błędów przysłanych przez graczy. Po przeanalizowaniu wszystkiego zobaczymy jak wypadnie ranking korektorów i w nadchodzącym newsie ogłosimy którzy z nich zostaną symbolicznie nagrodzeni umieszczeniem ich nick'u w jakimś miejscu w grze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałem że chcecie żeby jak najwięcej ludzi poznało to co wam w głowach siedzi. Chodzi mi o to że np. w moim przypadku granie w visual novel to nowość nigdy w nic podobnego nie grałem i pewnie nigdy bym nie zagrał gdyby nie wasza gra za to wielkie dzięki. Ale było by miło gdybyście wypuścili po jakimś czasie poradnik coś typu: Akt I
      "nazwa osiągnięcia" i odpowiednie wybory. Nie miejcie mnie za jakiegoś półgłówka który nie potrafi samemu przejść gry:P raczej za lenia i kogoś komu brak cierpliwości.

      Usuń
    2. Ja też jestem po części leniem, ale wszystkie VN jakie grałem (chyba 4 :D) przeszedłem na 100% (ciekawość pokonała lenistwo).
      Jeżeli będziesz miał problem z jakimś osiągnięciem to pytaj (z chęcią dam jakąś podpowiedź) lub sprawdź poprzednie posty - kto wie może znajdziesz podpowiedzi, których twórcy dawali dużo.

      Usuń
    3. Pomysł z "umieszczaniem nicków w losowych miejscach" nie wydaje mi się zbyt dobry, skoro 90% korektorów jest uplasowanych wysoko w rankingu. Osobiście zgłaszałem literówki raczej dla perwersyjnej przyjemności wytykania błędu oraz wrodzonej pedancji niż z chęci ulepszania gry, aczkolwiek w mrocznych zakątkach mojego dysku pałęta się folder ze screenami literówek z NEMO który miałem do Was wysłać dwa lata temu... W kwestii solucji to byłaby miła, VNki są w końcu interaktywnym przedstawieniem danej historii, nie czyta się książki 200 razy za każdym razem komplementując inne słowo tylko po to by odkryć jej ukryty sens. Na koniec pytanie ode mnie, dlaczego na stronie RTT nie daliście wielgachnego newsa o wyjściu USZIOKA pomimo wcześniejszego dania tam jego teaserów?

      Usuń
  39. Mogę prosić o drobną podpowiedź ?
    W którym akcie z Klaudią mogę zdobyć osiągnięcie 'miłość to nie wszystko'
    Temat był poruszany ale prosiłbym o jaśniejszą informacje.

    OdpowiedzUsuń
  40. Solucja nie jest przez nas na razie brana pod uwagę z kilku powodów. Niektóre z nich wymieniłem już wcześniej - inne wynikają z natury samej rozgrywki. Teoretycznie można stworzyć solucję z podaniem konkretnych wyborów. Ale do większości endingów prowadzi więcej niż jedna droga - z naszej perspektywy byłoby lepiej jeśli gracze sami kreowali swoją historię, a nie jedynie odtwarzali wybory zaproponowane przez nas. Z takim podejściem to mogłoby trochę ograniczyć wachlarz poznanych wątków, które tylko jako całość mają z założenia mieć większy sens.

    Nie mamy nic przeciwko jeżeli któryś z graczy chciałby stworzyć coś takiego - możecie też połączyć swoją wiedzę i wykorzystując wzajemne informacje utworzyć coś na kształt opisu z N.E.M.O. Tak jak już było wspomniane najtrudniejsze z zakończeń zostały już tu i ówdzie na blogu opisane przynajmniej w pobieżny sposób, a zdobycie reszty nie było aż tak trudne, aby ktoś potrzebował pomocy jeśli się nad tym chwilę zastanowił.

    Rozumiem, że tak to bywa z brakiem czasu i sam doświadczam ostatnio tego syndromu, ale na to niewiele już możemy poradzić. U.S.Z.I.O.K. tak jak książka niekoniecznie musi być konsumowany w całości jak hamburger z McDonalda. Można pograć trochę - poznać część historii, a jeśli rozmyślania nad nowymi możliwościami się znudzą można do niego wrócić za jakiś czas. To tylko jedna z propozycji.

    Nicki zostaną zamieszczone gdzieś w okolicach napisów początkowych czy to końcowych - nie określam konkretnego miejsca, gdyż sam jeszcze nie wiem gdzie to będzie dokładnie. Za sprawy graficzne itp. odpowiada Darth Dragon i to raczej on o tym zadecyduje. W każdym razie będzie to na zasadzie podziękowań i określenia, że dotyczy to korekty, gdyż w pewien sposób ci gracze "współtworzyli" grę, gdy wydamy już wersję 1.1.

    Nie chcieliśmy, aby premiera kojarzona byłą konkretnie z RTT. Mimo, że w grupie nadal jesteśmy to projekt ten był w pewny sensie niezależny i chcieliśmy także mieć możliwość kreowania innej "marki" - jeśli można to tak określić - gdyż robienie gier jest naszym hobby w już dość zaawansowanym stadium i w przypadku jego rozwoju chcemy wydawać rzeczy pod tym szyldem. N.E.M.O. był raczej zabawą i spontanicznym wydarzeniem - niezbyt do końca przemyślanym, dlatego wtedy gdzie został on wydany nie miało dla nas większego znaczenia.

    Co do pytania tommigd - zakończenie którego szukasz znajduje się w Akcie III. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii kreowania własnej marki cóż, bezapelacyjnie wam się udało, szczerzę liczę na to że wasza grupa rozwinie się i stworzycie jeszcze nie jedną VN tak dobrą jak U.S.Z.I.O.K. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Też mam taką nadzieję.

      Usuń
    3. Dzięki za informacje i za dobrą grę.

      Usuń
  41. Można powiedzieć że ukończyłem ta grę choć chciałbym jeszcze dokończyć niektóre osiągnięcia których o dziwo w żaden sposób nie mogę zdobyć.
    1. "Pomóż Agacie w ścieżce Klaudii". Zapewne chodzi o ten ostatni wybór z Agatą związany z czuwaniem przy jej matce. Oczywiście się zgadzam ale za każdym razem Zenon z tego rezygnuje na rzecz Klaudii. Wg tego do czego doszedłem to trzeba zaprosić Klaudię na święta co wiąże się z tym by przy drugim spotkaniu z Agatą nie iść razem do szkoły. Bo gdybym wybrał się z nią i nawet udało by mi się nie zaprosić Agaty na święta to i tak już Klaudii nie spotkam(czyli tracę jej ścieżkę). Próbowałem już chyba wszystkiego, nawet po świętach już za bardzo aż tak się Klaudią nie interesować, ale i tak Zenon musiał zamiast Pomóc Agacie pobiec do Klaudii... Podpowie ktoś co może mieć tu znaczenie
    2. "Nie broń Marioli przed nieznanym facetem i wejdź w jej ścieżkę". Tu zapewne chodzi o jej "wujka" lecz za każdym razem kończy się moją interwencją i pobiciem go lub gdy nie interweniuję do gra się kończy po kilku tekstach. Jak to tego doprowadzić bo szukanie już mi tez trochę zajęło i jak widać bez skutków.
    Wprawdzie mówiąc zostało mi tez jeszcze kilka związanych ze stacją,ale tamte są tak opisane, że zrobienie ich raczej nie powinno być problemem. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Te osiągnięcia omówiłem już w jakimś wcześniejszym komentarzu w którymś z postów. Pierwsze z nich wymaga spełnienia kilku warunków - wejścia na ścieżkę Klaudii, obiecania pomocy Agacie oraz odpowiedniej sumarycznej sympatii pozostałych dziewczyn nie licząc Klaudii. Drugie osiągnięcie jest dość proste w teorii - należy zignorować nieznajomego przed domem Marioli i wejść na jej ścieżkę mimo tego. Opiera się to o nabicie jak największej liczby punktów Marioli w wcześniejszej części sekwencji. Powodzenia i gratulacje za odkrycia finalnego endingu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Za chiny nie mogę sprawić by Eliza nie ginęła razem z dzieckiem w sekwencji 3, ktoś wie co i jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią bym coś powiedział ale nie chce spojlerować ;D.

      Usuń
    2. Hmm... Powiem tak... Happy endy nie wychodzą nam za dobrze.

      Usuń
    3. W N.E.M.O. wam się udało :D

      Usuń
    4. Jeśli mowa o NEMO było jedno zakończenie związane z robotem - nazwy nie pamiętam bo mi się zapisy usunęły.
      De czego nawiązywał ten robot ?

      Usuń
    5. Zauważyłem xP. Jakoś mi się udało pójść dalej, jednak teraz stanąłem i mam pytanie , czy te zakończenia znajdują się w 3 sekwencji :
      -"Bądź blisko z siostrą Agaty. Okłam Agatę"
      -"Twoje uczucie do Elizy wygasło dawno temu"
      -"Życia z Klaudią jest trudniejsze niż myślałeś"
      -"Staraj się ją kochać całym sercem"

      Oczywiście jeżeli można wiedzieć. Pozdrawiam.

      Usuń
    6. Jeżeli chodzi o zakończenie w NEMO to nazywało się ono "Święty spokój" i było kanonem drugiej ścieżki.
      Pierwszy i ostatni z wymienionych aczików na pewno są w 3 akcie, reszty nie jestem pewien.

      Usuń
    7. Dobra, udało mi się w końcu powyższe osiągnąć :D, wszystkie są w 3 akcie . Człowiek ma czasem ochotę rzucić to, a gdy mu się w końcu udaje zaliczyć osiągnięcie to banan na twarzy. Teraz walczę z ostatnim czyli z Anią : "Nienawidź ojca.", "Współczuj ojcu." i jak rozumiem to wystaczy mieć skończone tylko zakończenia z ścieżek reszty dziewczyn?

      Usuń
    8. Będziesz mógł je wykonać gdy będziesz miał resztę osiągnięć, razem z tymi co są w "pozostałe" czy jakąś tak to się zwało :)

      Usuń
    9. ups... błąd: nie osiągnięć, a zakończeń(w końcu jedno i drugie to co innego). czemu tu nie ma nigdzie edycji własnych komentarzy :P

      Usuń
    10. Jakub, nie żaden robot, tylko pancerz bojowy, heh. On nawiązywał do jednej z moich opowieści, które napisałem dawno temu. Otóż chciałem stworzyć VN właśnie z tej historii (nazywa się Heilige Legion - stąd w nazwie aczika słowo "święty" bo heilige to święty po niemiecku) i to miał być taki jakby pomost fabularny. Niestety brak chętnego grafika ostatecznie zmusił mnie/nas do stworzenia sequela NEMO, gdzie styl graficzny mógł być powielony - w końcu to druga część gry.

      Usuń
  44. Przed chwilą pokazał się błąd, o to traceback:

    I'm sorry, but an uncaught exception occurred.

    While running game code:
    File "game/AKT_III.rpy", line 7344, in script call
    File "game/sqlmanager.rpy", line 2787, in script
    File "game/sqlmanager.rpy", line 2787, in python
    timeout: timed out

    -- Full Traceback ------------------------------------------------------------

    Full traceback:
    File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\execution.py", line 288, in run
    node.execute()
    File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\ast.py", line 718, in execute
    renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
    File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\python.py", line 1297, in py_exec_bytecode
    exec bytecode in globals, locals
    File "game/sqlmanager.rpy", line 2787, in
    File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\lib\pythonlib2.7\custom.py", line 70, in NonQuerySQL
    if checkInternetConnection():
    File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\lib\pythonlib2.7\custom.py", line 13, in checkInternetConnection
    response = urllib2.urlopen('http://74.125.228.100/', timeout=1)#'http://94.75.225.215/')
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 126, in urlopen
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 400, in open
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 418, in _open
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 378, in _call_chain
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1207, in http_open
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1180, in do_open
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 1030, in getresponse
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 407, in begin
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 365, in _read_status
    File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/socket.py", line 447, in readline
    timeout: timed out

    Windows-7-6.1.7601-SP1
    Ren'Py 6.15.7.374
    U.S.Z.I.O.K. 1.00

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzięki za informację - wygląda mi to na jednorazowy błąd związany z jakimiś problemami z połączeniem z Internetem. Możliwe, że twoje połączenie zawiodło przy próbie zapisania jakiegoś osiągnięcia lub przejścia gry w bazie danych. Nie trzeba się tym przejmować - jeśli problem by się powtarzał daj znać - w innym razie wszystko powinno być w porządku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znów się pojawiło, poprzedni traceback miał miejsce podczas ścieżki Elizy w III, teraz pojawił się przy Agacie w II. Wklejam:

      I'm sorry, but an uncaught exception occurred.

      While running game code:
      File "game/AKT_II.rpy", line 30426, in script call
      File "game/sqlmanager.rpy", line 2245, in script
      File "game/sqlmanager.rpy", line 2245, in python
      timeout: timed out

      -- Full Traceback ------------------------------------------------------------

      Full traceback:
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\execution.py", line 288, in run
      node.execute()
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\ast.py", line 718, in execute
      renpy.python.py_exec_bytecode(self.code.bytecode, self.hide, store=self.store)
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\python.py", line 1297, in py_exec_bytecode
      exec bytecode in globals, locals
      File "game/sqlmanager.rpy", line 2245, in
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\lib\pythonlib2.7\custom.py", line 70, in NonQuerySQL
      if checkInternetConnection():
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\lib\pythonlib2.7\custom.py", line 13, in checkInternetConnection
      response = urllib2.urlopen('http://74.125.228.100/', timeout=1)#'http://94.75.225.215/')
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 126, in urlopen
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 400, in open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 418, in _open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 378, in _call_chain
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1207, in http_open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1180, in do_open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 1030, in getresponse
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 407, in begin
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 365, in _read_status
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/socket.py", line 447, in readline
      timeout: timed out

      Windows-7-6.1.7601-SP1
      Ren'Py 6.15.7.374
      U.S.Z.I.O.K. 1.00

      mój nick w grze to lp9 jak coś.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  46. Kiedy dokładnie się to pojawia? W środku gry czy na przykład zawsze przy zakończeniu? Wygląda mi na to, że coś jest nie tak z połączeniem od ciebie i gry gra próbuje nawiązać połączenie pojawia się timeout i musi coś wywalać. Nikt wcześniej tego nie zgłaszał, ale możliwe że ich połączenia były bez zarzutu. Spróbuję to obsłużyć przy okazji patcha - być może jakiś wyjątek nie ma zabezpieczenia. Informacja o tym gdzie dokładnie się to pojawia nadal byłaby przydatna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  47. A przy okazji - jeśli problem będzie ciągle się pojawiał i będzie uciążliwy to można spróbować zblokować grę firewallem. W ten sposób nic nie będzie się wysyłać i powinno działać. Później jak już zdobędziesz co trzeba możesz wyłączyć grę, odblokować ją, wejść ponownie do menu i rankingu, a wtedy twoje osiągnięcia wyślą się na serwer w całości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, miałem to znow, jednak teraz sprawdziłem powtarzalność, próbowałem bez neta(wyłączenie karty sieciowej), z netem. Jest to problem powtarzalny niezależnie czy jest połączenie internetowe czy też nie. Teraz objawiło się to w sekwencji I, gdzie Mariola pomaga Zenonowi w lesie(nie chce robić spoilera), wywala przy zakończeniu . No i nie wiem czy jest to normalne że nie wyświetla mi się od dawna informacja w tym kwadracie o niepowodzeniach czy tam błędnym segmencie przy zakończeniu błędnym. Wklejam co wypluło:

      I'm sorry, but an uncaught exception occurred.

      While running game code:
      File "game/AKT_I.rpy", line 23155, in script call
      File "game/sqlmanager.rpy", line 23, in script
      File "game/sqlmanager.rpy", line 23, in python
      error: [Errno 10054] Istniej�ce po��czenie zosta�o gwa�townie zamkni�te przez zdalnego hosta

      -- Full Traceback ------------------------------------------------------------

      Full traceback:
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\execution.py", line 288, in run
      node.execute()
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\ast.py", line 1484, in execute
      if renpy.python.py_eval(condition):
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\renpy\python.py", line 1331, in py_eval
      return eval(py_compile(source, 'eval'), globals, locals)
      File "game/sqlmanager.rpy", line 23, in
      File "C:\gry\U.S.Z.I.O.K\lib\pythonlib2.7\custom.py", line 13, in checkInternetConnection
      response = urllib2.urlopen('http://74.125.228.100/', timeout=1)#'http://94.75.225.215/')
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 126, in urlopen
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 400, in open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 418, in _open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 378, in _call_chain
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1207, in http_open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/urllib2.py", line 1180, in do_open
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 1030, in getresponse
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 407, in begin
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/httplib.py", line 365, in _read_status
      File "/home/tom/ab/x64lucid-deps/install/lib/python2.7/socket.py", line 447, in readline
      error: [Errno 10054] Istniej�ce po��czenie zosta�o gwa�townie zamkni�te przez zdalnego hosta

      Windows-7-6.1.7601-SP1
      Ren'Py 6.15.7.374
      U.S.Z.I.O.K. 1.00

      Usuń
    2. Dobra, teraz to odkryłem ciekawostkę. Jak grę odpali się z uprawnieniami admina to nie wywala błędu. Jak się zablokuje cały ruch sieciowy za pomocą firewalla to działa normalnie, ale jak się wyłączy kartę sieciową to bląd występuje.
      Jednak po tych czynnościach odpaliłem teraz trzy razy tą samą scene w warunkach normalnych(net włączony, gra bez admina) i błędu nie uświadczyłem. Nie mam bladego pojęcia już.
      Pozdrawiam.
      Sorki że tak trochę spamuje wiadomościami

      Usuń
  48. Możliwe, że jakieś uprawnienia administratora coś blokują. Jeśli udało ci się rozwiązać problem to się cieszę - musi to być jakaś indywidualna sprawa, gdyż tak jak mówię - nikt nam jeszcze nie zgłaszał problemów z kodem sieciowym. Możliwe, że z przy wyłączeniu karty sieciowej coś jest nie tak, ale jak możesz się domyślać nie testowaliśmy tego w takich warunkach gdyż nawet nie wpadliśmy na możliwość takiej sytuacji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Usunąłem poprzedni komentarz ponieważ nie tutaj miał się znaleźć. A co do błędu to gdy się pojawia po prostu ignoruję go i gram dalej. Pozdrawiam

      Usuń
  49. Czy mógłby ktoś mi dokładnie powiedzieć jak zdobyć zakończenia "Szukaj pomocy u szkolnego pedagoga.Nie daj sobą pomiatać" i "Zemścij się na Rostowiczu,będąc pełnym gniewu"? Tylko ich mi brakuje do ukończenia wszystkich zakończeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obu przypadkach musisz wykreować Zenona jako "twardego sukinsyna". Bądź niemiły dla wszystkich i nie martw się konsekwencjami podejmowanych wyborów. Innymi słowy bądź "chujem".

      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Wielkie dzięki za pomoc.Po przejściu gry zobaczyłem ze nie mam jednego osiągnięcia z aktu 2, kiedy się z nim uporałem zobaczyłem w rankingu ze zmieściłem się w pierwszej dziesiątce :D

      Usuń
  50. Gdyby ktoś był łaskaw mógłby mi ktoś powiedzieć dosyć szczegółowo jak doprowadzić Klaudie do 3 rozdziału? Nie ważne ile razy próbuje kończy się tym że Zenek wybrzydza analem i koniec to już zaczyna się robić nudne..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam skupić się na samej Klaudii a nie na innych dziewczynach.
      Pozdrawiam

      Usuń
  51. Ja też bym wybrzydzał. A poważnie mówiąc - jeśli dobrze pamiętam trzeba mieć odpowiedni poziom sympatii u Klaudii, aby przejść dalej. Ważne są również wyboru jakich się dokonuje po świętach. To już niestety lub stety cała magia VN. Pozdrawiam i powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  52. nie moge przejsc aktu 2 za kazdym razem jak sie biore za ten dzial cos m nie wychodzi i koncze z figa w kieszeni jak mam go przejsc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam sie ze mam sciezke z nienawidz ojca klaudia i pobitym rostowiczem zse_chyba

      Usuń
  53. Jeżeli podczas drugiego aktu pojawiają ci się jakieś wybory, to oznacza, że można w niej dojść do jednego z jej końców. Trzeba trochę się zastanowić nad wyborami i faworyzować jedną z dziewczyn a powinno się udać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  54. Mam problem w drugim akcie chcę zdobyć Elize tylko zawsze mi wychodzi że Zenek odrzuca ja po szantażu macochy.Jak zdobyć tytuł "Uwierz, że szczera miłość naprawdę istnieje" i jak odblokować wątek z Agatą .Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  55. wybrałam opcje romansowania z Klaudią. Niestety, zawsze dochodzi do tego, że Klaudia zabija Marlenę i trafia do więzienia - co skutkuje złym zakończeniem 2go etapu gry. Powiecie mi, jak przeprowadzić romans z Klaudią, aby wszystko przebiegło dobrze?
    Naprawdę zależy mi na opcji romansowania z Klaudia :>
    Proszę to pilne pytanie~

    Z góry dziękuję :3 !

    OdpowiedzUsuń
  56. Zakładam, że masz na myśli Mariolę, a nie Marlenę. W każdym razie twój problem wynika z tego co mówisz Klaudii podczas rozmów z nią na temat Marioli. Popróbuj z opcjami odpowiedzi aż do skutku. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy jeżeli nie odblokowałem czegoś w prologu to da się to jakoś odblokować, albo czy wpłynie na coś co mi się nie odblokuje po osiągnięciu wszystkiego poza tymi 2-3 achivmentami na stacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno niczego to nie popsuje, bo nie jesteśmy aż takimi sadystami. Czy da się odblokować dla samej satysfakcji? Tak skonstruowaliśmy grę, by dało się odblokować większość a może nawet całość. Wybacz, już nie pamiętam. Sprawdzić to możesz, odblokowując ostateczne zakończenie, bo wtedy gra otwiera przed graczem możliwość grania na nowo.

      Usuń
    2. Dało się odblokować wszystko i było warto, historia jest ciekawa, a jeszcze ciekawsze, że pomimo że gra już nie jest najświeższa da się jeszcze wejść do top30 graczy xD

      Usuń