NEMO


Historia

Akcja rozgrywa się w Polsce w czasach współczesnych. Głównym bohaterem jest Zenon Gąbczewski, który wiedzie swój zwykły, nudny żywot. Jest brzydki, nielubiany, przygłupi, często gnębiony w klasie, ma na pieńku z siostrą, z którą mieszka bez rodziców. Uczęszcza do elitarnego, prywatnego liceum, gdzie został wysłany wbrew swojej woli.

Niedługo walentynki, śniegi zaczynają topnieć, bal zimowy tuż za rogiem. Zenon ma tylko jeden cel, zemścić się na tych, których nienawidzi, i zdobyć piękną dziewczynę na bal.

Aby to osiągnąć nie cofnie się przed niczym. Nawet jeśli będzie musiał kogoś zabić albo podpisać pakt z samym szatanem.

Teaser


N.E.M.O. - pierwszy polski Visual Novel 

Przedstawiamy wam opowieść, w której sami możecie wziąć udział. Bo tym właśnie są "gry" zwane VN. Co to jest Visual Novel? To coś jak książki z animowanymi obrazkami i muzyką, tutaj dodatkowo możemy jeszcze podejmować decyzje, jak się ma potoczyć fabuła.

Chociaż jest to jedyny na świecie VN zrobiony wyłącznie po polsku, nie będziemy się tym chwalić. Ten nagłówek będzie pierwszym i ostatni. A to dlaczego? Zawartość NEMO nie jest w pełni legalna. Oddamy palmę pierwszeństwa innemu "Polskiemu VN", jeśli takowy powstanie.

Mechanika 

W N.E.M.O. są trzy główne ścieżki, do których mamy dostęp z samego początku. W odpowiednim momencie gra was powiadomi, na której jesteście. Dalsze podścieżki zależały już od autorów scenariuszy. Ścieżka III ma jedno zakończenie, ścieżka II ma 7 zakończeń, ścieżka I zaś 5 zakończeń, do tego dochodzą 2 dodatkowe zakończenia, które nie klasyfikują się do żadnej ścieżki, i epilog.

W sumie 16 zakończeń w formie osiągnięć, które można odblokować w odpowiednim podmenu.

Druga istotna sprawa. Character design. Działa to w następujący sposób: Naszymi mini-wyborami kreujemy charakter głównego bohatera i w kluczowym momencie on sam podejmie decyzje. Np. wykreujemy skąpca. Gdy nastąpi sytuacja, że nasz przyjaciel ma problemy finansowe i prosi nas o pomoc, to gra nie da nam wyboru, główna postać sama zdecyduje, co zrobić. W tym przypadku nie pożyczy pieniędzy przyjacielowi (przykład czysto hipotetyczny, nie ma odzwierciedlenia w grze).

Mówiąc inaczej, do każdego wyboru są przyporządkowane odpowiednie cechy charakteru w postaci punktów. W kluczowych momentach (w grze nie jest sprecyzowane kiedy) te punkty są sumowane i analizowane, a nasz bohater podejmuje decyzję, jak się zachować.

Nie ma róży bez kolców

Największą bolączką naszej gry jest udźwiękowianie, a raczej jego nielegalność. Użyliśmy licencjonowanych utworów, bez zgody autorów. Było to podyktowane koniecznością. Nikt z nas nie potrafił skomponować czegoś na poziomie.

Jednak nie pobieramy żadnych opłat za nasze dzieło, więc fakt ten nie powinien popsuć ogólnego odbioru całości. Liczymy na waszą wyrozumiałość.

Pozostałe uwagi 

Gra przeznaczona dla osób dorosłych z racji występowania scen brutalnych oraz erotyki. Nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne szkody, które może wyrządzić.

Skąd pobrać?

NEMO v1.01
SOUNDTRACK

Życzymy miłej lektury!

19 komentarzy:

  1. Grałam w to, totalnie ryje mózg xd Wprawdzie nie przeszłam całego, ale historia była całkiem ciekawa. Nie robiłam jednak zapisów i pogubiłam się w tych wyborach xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu jak mam 99% to pobieranie się zwiesiło 2 razy próbowałem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pobieranie z Mega polega na zbuforowaniu pliku, a potem zapisie go na dysk. Możliwe, że twoje połączenie lub przeglądarka tego nie obsługuje. Proponuję udać się na stronę RyuutsuruTeikoku - tam w dziale N.E.M.O. znajdziesz więcej linków, których już oficjalnie nie wspieramy, ale jeden z nich powinien być bardzo szybki i sprawny. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mein Gott moj pierwszy wybor poszukac dzikow ehhh

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd braliście muzyke do N.E.M.O.?
    Zauważyłem kilka remiksowanych kawałków z Tengen Toppa i Phantom Inferno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Braliśmy zewsząd. Z Tengen Toppy był jeden utwór, a z Phantom of Inferno nic, gdyż korzystałem z soundtracka Requiem for the Phantom. Lista:
      http://greatdragon.sileman.net.pl/nemo_redits.txt

      Usuń
    2. Witam, czy jest możliwość wysłania tej paczki z muzyką? Niestety, ale próbując samemu ekstraktować nie wychodziło. A chciałbym twoje wersje, których na internecie nie znajdę. Uprzejmię proszę. :P

      Usuń
    3. Dobra, niech ci będzie.
      https://mega.nz/#!Q44zBBDJ!OUI10gTlZeu-qN5kwfIMmL4h4DJnziQfDK0wcpny5y0
      Ale jakby co, to nie ode mnie.

      Usuń
    4. Wielkie dzięki mistrzu. ;)

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłem z głównego bohatera Jakiegoś Erolorda nwm jak to nazwać XD...

    OdpowiedzUsuń
  8. Od jakiegoś czasu nurtują mnie dwa pytania dotyczące tej konkretnej części trylogii:
    -Skąd brane były backgroundy? Sami robiliście zdjęcia w waszej okolicy czy może były one pobierane z jakichś źródeł?
    -W jakim programie były rysowane postacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii teł to są to chyba zdjęcia okolic naszego miejsca zamieszkania poddane pewnej obróbce. Jeśli chodzi o postacie to może Darth Dragon będzie w stanie odpowiedzieć coś więcej.

      Usuń
    2. Co się dało, to porobiłem zdjęcia z mojej okolicy i mieszkania. Reszta z google images. Postacie były stworzone we Photoshopie oraz innym programie, którego nazwy zapomniałem.

      Usuń
  9. Witam kiedyś pamiętam że był poradnik do tej gry jest on gdzieś jeszcze dostępny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co pamiętam, był on w pliku txt readme w folderze z grą.

      Usuń
  10. Zostawiam tutaj jakby ktoś chciał.
    https://mega.nz/file/Gko0xCja#jV8SkDaETseKCdIpWExCAM0_zDPf2D6T5f4plmERrV4
    Przykład: i.imgur.com/OSJxn0X.png

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łoł, mógłbyś wytłumaczyć, o co chodzi z tym remake'iem postaci? Nie przypominam sobie, bym odbywał z kimkolwiek rozmowę na ten temat.

      Usuń