poniedziałek, 17 lutego 2014

Weekend po premierze

Minął pierwszy weekend z kawałkiem do premiery naszej gry. Mimo powoli rosnącej liczby osób zainteresowanej produkcją nikomu jeszcze nie udało się odkryć prawdziwego sedna gry, czyli tak zwanego "True Final Endingu" jak lubię go nazywać. Najbliżej znalazł się LordCrane, który myślał, że już za chwilkę pozna prawdę i zaspokoi swoją nieokrzesaną ciekawość na temat wszystkich fabularnych zagadek a tutaj klops.

No cóż - tylko najwytrwalsi będą mogli dowiedzieć się co kryje U.S.Z.I.O.K. Mam nadzieję, że będziecie pozytywnie zaskoczeni i nie będziecie spodziewać się z wyprzedzeniem dokładnie takiego wyjaśnienia wszystkich wydarzeń. Ale dość już o przyszłości - skupmy się na teraźniejszości. Jak miewają się nasze ukochane statystyki? Ano o wiele lepiej niż poprzednio.

Obecnie zarejestrowanych po przejściu prologu jest 44 graczy. Trójka z nich przekroczyła już magiczną barierę tysiąca punktów i zbliża się do finiszu. Jednak jak wszyscy wiemy z reguły ostatnie osiągnięcia jawią się jako najtrudniejsze i najżmudniejsze w zdobyciu. Zobaczymy czy i tak będzie tym razem.

Biorąc pod uwagę wszystkich graczy można uznać, że osiągnięcia ze "Stacji" oraz "Aktu I" zostały już dawno zdobyte i zapomniane. A "Akcie II" ostały się tylko dwa osiągnięcia o wdzięcznych nazwach "Pomocny sąsiad" oraz jakże dosadnym "Radź se sama szmato". W "Akcie III" również dwa osiągnięcia pozostają niezdobyte, lecz nie zdradzę ich nazw, gdyż na to za wcześnie.

Spoglądając na zakończenia Klaudia, Agata oraz Mariola nie mają już przed naszymi graczami tajemnic. Również osiągnięcia z kategorii Pozostałe zostały już zdobyte. Jeśli chodzi o Elizabeth to mamy tutaj mały ewenement - nadal nikt nie zdobył osiągnięcia określanego mianem "Nadgorliwości gorszej od faszyzmu". No cóż - może ktoś odblokuje je już na dniach.

W kategorii zakończeń Ani również ostały się tylko dwa, lecz ogólna "zdobywalność" osiągnięć w tej kategorii jest na bardzo niskim poziomie. Ciekawe dlaczego tak jest - pozostaje wam tylko gdybać, lecz być może wszystko niebawem stanie się jasne.

Podsumowując jedynie 7 osiągnięć pozostało niezdobytych. Pozostałe 194 są już w garści dzielnych szperaczy. Błędów i przejść poszczególnych przejść ścieżek jest już tyle, że przestaliśmy się liczyć, ale jesteśmy wdzięczni za wszystkie dane.

Liczymy, że w najbliższych dniach ktoś odblokuje wszystkie osiągnięcia i ulokuje się na szczycie rankingu po wsze czasy, a nawet jeśli to nie nastąpi to chociaż pozna prawdę objawioną na temat U.S.Z.I.O.K.-a.


Do następnego i miłego maksowania!

37 komentarzy:

  1. Na chwilę obecną czwórka. W końcu udało mi się wejść na ścieżkę Marioli i przekroczyć magiczną granicę. Wracam do wyścigu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czarny Bonek gratuluję jak na razie 1 miejsca w rankingu.
    Jakie jeszcze ci zostały osiągnięcia do zdobycia ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czy zdołam dobić do 1k pkt bez zaczęcia aktu III. Chyba będzie ciężko, ale powinienem się mocno zbliżyć, jeśli wszystko odkryję. xd

    Z pomocnym sąsiadem się męczyłem, ale problemem są zbyt bliskie relacje z Klaudią, znowu zbyt słabe nie pozwolą wejść na jej ścieżkę. Nie jest łatwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, ale jak widać już spadłem na drugie miejsce. Co do osiągnięć to te których nie ma nikt oraz kilka losowych jak Agata Nimfomanka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Udało mi się wykonać osiągnięcie:
    "Pamiętaj, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu"
    Było prostsze niż się wydaje.
    Wystarczy poszukać definicji słowa nadgorliwy i się zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znowu muszę prosić o pomoc.
    -- Szukaj pomocy u szkolnego pedagoga.Nie daj sobą pomiatać.
    -- Pomów z ojcem i zdecyduj się zemścić na Rostowiczu.
    Co do pierwszego osiągnięcia nie rozumiem komu nie mam pozwolić mną pomiatać, a w drugim
    chodzi o doprowadzenie do momentu, w którym dzwonimy do ojca z prośbą i nam odmawia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pierwsze to sam szukam odpowiedzi. A drugie zrobiłem przed chwilą chodzi o to że musisz mieć dodatkową opcje użycie siły czy jakoś tak i wtedy zadzwnić do ojca

      Usuń
  7. Dobre sugestie. To pewnie zostanie zmienione, wiec napiszę poprawną podpowiedź "Pomów z ojcem przez telefon i zdecyduj się zemścić na Rostowiczu". Są dwa problemy do uwzględnienia: jak sprawić, żeby ojciec nam odmówił oraz jak się zemścić na Rostowiczu.

    Hmm, mój partner się może pogniewać, że to zdradzę, ale co mi tam. Akt I determinują różne zmienne, które możemy rozwijać wyborami. Jedną z nich jest siła charakteru Zenona. Wystarczy się zachowywać agresywnie - nie dać sobą pomiatać, wtedy Zenon będzie badassem. Jak odblokujesz to zakończenie, to będziesz wiedział, o co mi chodziło.

    OdpowiedzUsuń
  8. heh... Ja tam jakąś na rankingi nie zwracam uwagi i nawet nie wiem na jakim miejscu jestem. Dla mnie bardziej ważna jest sama gra :) Jestem tylko ciekaw(może ktoś da mi jakąś radę :p ), jak odblokować zakończenie bo przy Agacie bo pozostało mi przy niej tylko jedno zakończenie:
    "Bądz blisko z siostrą Agaty, Okłam Agatę"
    Było podobne zakończenie gdzie nie było trzeba jej okłamywać, które samo się wykonało. Lecz nie miałem opcji by jakaś ją z tym okłamać... Czyżbym musiał pierwszą sekwencję inaczej rozegrać? Czy tu raczej ta pierwsza sekwencja nie ma nic do zmiany?
    Jeżeli chodzi o jeszcze inne zakończenia to przy Marioli również pozostało jedno, ale tu już z opisu wiem, że muszę to zrobić w pierwszej sekwencji.
    Aktualnie wplątuję się w wątek Klaudii bo coś z Elizabeth i Anią mam kłopoty :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. radziopoke jeśli chodzi o zakończenie:
      -- "Bądź blisko z siostrą Agaty, Okłam Agatę".
      Wydaje mi się że musisz pobawić się z odpowiedziami w tym "quizie" z Ewą, zaprosić ją na bal i okłamać Agatę.
      Chyba tak ale nie daje 100% gwarancji.

      Usuń
    2. już próbowałem trochę kominować ale nie trafiłem. raz próbowałem bardziej się jej pytać o sprawy uczuciowe innym razem bardziej się chciałem czegoś dowiecieć o jej pracy i o tym dlaczego nie mieszka z agatą. Ale niestety ani jedna ani 2 opcja nie zadziałała. Za każdym razem lądowałem z Ewą na rześle koło Agaty ;p
      Wprawdzie mówiąc grając w tą grę wydaje mi się, że w pewnym momencie można wpaść w taką monotonię. naczej mówiąc chcąc dojśc do zakończenia musimy doprowadzić do tego by nasz Zenek się zabił lub został zabity. Czy na prawdę nie ma tu żadnego happy endu? Choć jeszcze trochę przede mną, ale na szczęśliwe zakończenie już straciłem nadzieję gdyż za każdym razem gdy się Zenkowi powodzi to po chwili juz nie jest tak kolorowo.
      Może dotrwam do końca gry o ile mi się szybciej takie zakończenia mi się nie znudzą...

      Usuń
    3. Próbowałeś nie zadawać drugiego pytania Ewie - w "quizie" zadać tylko jedno pytanie ?
      Musisz jednak przyznać, że w wątku z Agatą to Zenon sam sobie "wykopał dół".
      W osiągnięciach można by to nazwać - "Bo dupy mu się zachciało" - nawiązując do NEMO.
      Szukając nazwy tego osiągnięcia zobaczyłem że cały postęp w NEMO mi się wykasował :( .

      Usuń
  9. Spoko ja też mam problemy ale to są teraz osiągnięcia tpyu pozostałe: mam zignorowac wszytkich i udowodnic ze mam silny charakter ,zignorowac tylko Rostowicza i isc do pedagoga nie dać sobą pomiatać moge prosić o jakieś podpowiedzi ? :D
    ale sam teraz tez sprobuje pokombinowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobra jedno mi się udało w takim razie proszę o jakies podpowiedzi
      -iść do pedagoga i nie dac sobą pomiatać
      - zignorowac tylko rostowicza

      Usuń
    2. Co do "Szukaj pomocy u szkolnego pedagoga. Nie daj sobą pomiatać" podpowiedź napisana jest napisana trochę wyżej - napisana przez Darth Dragon'a.
      Co do reszty osiągnięć, które wymieniłeś podpowiem, że są z nimi związane opcja w klasie "Zignoruj ich, to jeszcze nie czas" oraz późniejsza opcja w domu "Nie rób nic, może przestaną".

      Usuń
    3. Udało mi się zrobić z pedagogiem został,o jeszcze zignorować Rostowicza pomyśle nad tym jutro jeszcze jak się nie uda to bd się jeszcze pytał

      Usuń
  10. Orientuję się ktoś jak zdobyć osiągnięcia (oba w zakładce akt II):
    -- "Pomóż Agacie w ścieżce Klaudii."
    -- "Nie broń Marioli przed nieznanym facetem i wejdź na jej ścieżkę."
    Pierwsze próbowałem ale pomimo wielu prób skończyło się na niczym.Drugie zaś jakkolwiek rozegrałem akt II, zawsze musiałem bronić Marioli bo inaczej nie udawało mi się i wywalało mnie do menu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja utknąłem na tym samym. Niezależnie jak podbiję punkty u Agaty, to i tak ją olewam. Próbowałem alternatywnych interakcji z Klaudią, żeby nie być z nią zbyt blisko, ale albo wtedy nie wchodzę na jej ścieżkę albo efekt jest taki sam jak wcześniej.

    Z Mariolą też się na kombinowałem. Próbowałem dawać odpowiedzi, które mogłyby jej przypaść do gustu i jakoś wymaksować u niej opinię, ale nie ma z nią za dużo interakcji i nic się nie zmieniało. Próbowałem też po różnych wyborach i z różnych zmiennych początkowych iść z nią do Klaudii, mając nadzieję, ze coś się wtedy zmieni, ale nic z tego. Nie jestem w stanie wejść na jej ścieżkę, jeśli nie pomogę jej z tym gościem.

    Anie wiem jak odblokować tylko jeśli zrezygnuję dla niej z jakiejś umówionej dziewczyny i dokonam konkretnych wyborów. Problem polega na tym, że jak już jestem na jej ścieżce, to nie ma żadnych wyborów i na nic nie mam wpływu. Próbowałem być umówiony z każdą z pozostałych dziewczyn, mając nadzieję, ze wtedy coś się odblokuje i w jakiś sposób jedna z nich mi pomoże, ale nic z tego. Podobnie kombinowałem z różnymi wcześniejszymi wyborami, ale też nic nie dało.

    No i gdzie, do cholery, jest ta cukiernia?

    Na razie mam dość gry, po zmarnowaniu paru godzin na próby bez odkrycia absolutnie czegokolwiek, co by mnie podniosło na duchu pozytywnymi efektami, nie chce mi się nawet już zaczynać aktu III. xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W cukierni byłem tylko raz.
      Było to chyba jeszcze pod koniec aktu II na ścieżce Ani.
      U mnie w pewnym momencie postać sama poszła do cukierni i kupiła czekoladki dla Elizy.
      Następnie miałem wybór czy do niej pójść czy nie.

      Usuń
  12. Mam pytanie do twórców.
    Czy ma jakieś powiązanie fakt, że klony,Usziok,Ania,Romulus,Izabela,Ranger i Jager mają włosy tego samego koloru ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale się dyskusja wywiązała. :) Ale to bardzo dobrze. Może mała podpowiedź co do osiągnięcia w którym musimy pomóc Agacie w ścieżce Klaudii. Jest to jedno z trudniejszych osiągnięć więc się nie dziwię. Kluczem jest kilka aspektów. Musicie wejść na ścieżkę Klaudii w Akcie II, zaproponować Agacie pomoc w domu i posiadać odpowiedni sumaryczny poziom sympatii u wszystkich dziewczyn prócz Klaudii. Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Co do osiągnięcia z Mariolą to jest ono dość proste. Podczas świąt z Mariolą należy olać nieznajomego aka daç szmacie możliwość poradzenia sobie samej i mimo tego wejść na jej ścieżkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ironicznie wydaję mi się że osiągnięcie z Mariolą jest trochę trudne.
      Mimo, że wiem że muszę olać nieznajomego to nie udaje mi się wejść na jej ścieżce.

      Usuń
  15. Co do pytania w ostatnim poście to lepiej nie zdradzać nic nikomu na temat fabuły, bo może to popsuć niektórym zabawę. Niektòre rzeczy powinny też pozostać niedopowiedziane i pozostawione wyobraźni graczy. Wiem, że walnąłem kilka postòw, ale to wina komórki z dziwnymi ogramiczeniami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ścieżka Ani różni się pod pozostałych tym, że do jej odkrycia wymaga się odblokowania kanonicznych zakończeń z aktu III z innymi dziewczynami. Jest ona zaserwowana na koniec. Polega na to na tym, że są 4 miejsca, gdzie znajomość historii pozostałych 4 bohaterek pozwala Zenkowi podjąć pewne działania w celu posunięcia do przodu wątku Ani.

    A co do smutnych zakończeń. Ja miałem wyidealizowaną nadzieję, że czytelnicy będą zmotywowani do szukania tego dobrego zakończenia i to stanie się ich celem. Rozumiem, że to demotywuje, ale Zenon jest w końcu ofiarą losu, czego się spodziewaliście?

    OdpowiedzUsuń
  17. dobra nie mogę znależć rozwiązania proszę o jeszcze jedną małą podpowiedź odnośnie :
    - ignorowania tylko rostowicza :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Osiągnięcie to wykonało już dość sporo graczy więc myślę, że tym razem podpowiedź nie jest niezbędna. Myślę, że stara dobra metoda prób i błędów tym razem powinna zdać egzamin. Jeszcze tylko jedno osiągnięcie pozostało niezdobyte i jest to "Radź ze sama szmato". Mam nadzieję, że już wkrótce osoba, która znajduje się na szczycie rankingu zdobędzie tą ostatnią cegiełkę i będziemy mogli podsumować wyścig i ogłosić jak będziemy zajmować się poprawkami zgłoszonych błędów i kiedy możecie spodziewać się patch'a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostało mi tylko zdobyć to jedno "dość proste" osiągniecie.
      Trudno, muszę to załatwić starą metodą prób i błędów.

      Usuń
  19. Z tego co widzę to kwestia minut zanim pierwsza osoba ukończy wyścig więc z góry gratuluję. Osobiście chciałbym spytać o dwie mało istotne rzeczy która mnie zaintrygowały: Dlaczego w grze nie ma nigdzie twarzy Zenona, nawet na zdjęciu chociaż była w NEMO (unless w True Endingu jest wtedy nie było pytania) oraz o czym był blog Klaudii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak "bardzo" kilku minut.
      Zajmie mi to trochę więcej czasu.............no dobra dużo więcej.
      Szkoda, że nie ma żadnej podpowiedzi oprócz opisu osiągnięcia.

      Usuń
    2. Hah... Nie myśl że wygrasz z takim dystansem, wczoraj nie bardzo mogłem ale dziś wracam do gry. We'll see the result.

      Usuń
    3. Odwołuję.
      Metoda prób i błędów działa.
      Wbiłem to osiągnięcie - co prawda kompletnie randomowo ale ważne, że wbiłem.
      Ukończone 100% gry.

      Usuń
    4. Niepokazanie twarzy Zenona miała także drugie znaczenie, gdyż liczyłem, że czytelnicy będą znali NEMO, co za tym idzie wygląd bohatera z tamtego opisu. Twarz bohatera jest elementem odkrywania tajemnicy fabuły. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.

      Usuń
    5. Aha, blog Klaudii dotyczył jej przypadłości. Wątek nie został rozwinięty, bo w sumie miał małą wartość fabularną, a musieliśmy przyspieszyć pisanie. Cięcia...

      Usuń
  20. Twarz Zenona zabiegiem artystycznym. Z jednej strony pozwala graczowi samemu uruchomić wyobraźnię co do głównego bohatera, a z drugiej lepiej się z nim utożsamić. Pytanie o blog skierowanie jest raczej do Darth Dragon'a, gdyż to on pisał tą ścieżkę i być może skusi się na odpowiedź w tej kwestii.

    Co do ostatniego osiągnięcia - jak już wspomniałem wystarczy wejść na ścieżkę Marioli ignorując osobnika przed jej domem. Kluczem jest maksowanie jej punktów w innych możliwych miejscach w tym akcie. Pamiętać należy, że niektóre akcje wpływają na spadek jej zadowolenia i niekoniecznie są warte wyboru. Chciałem właśnie napisać jaki wybór wpływa na przykład na obniżenie jej punktów, ale w tym momencie mój DevTool się odświeżył i widzę, że to już niepotrzebne. :) Gratulacje i mamy nadzieję, że przygoda z U.S.Z.I.O.K.-iem była choć trochę interesująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dawno nie grałem w grę, która mnie tak wciągnęła.
      Fabuła była bardzo interesująca i wciągająca, lecz nie można zapomnieć o wspaniale wymyślonych osiągnięciach, które potrafiły rozśmieszyć nawet w najsmutniejszych momentach gry. Szkoda trochę Ranger'a i pielęgniarki.
      Jak wcześniej pisałem, według mnie USZIOK będzie jedną z najlepszych gier tego roku na mojej liście.

      Usuń
  21. GG WP w takim razie. Ja nawet pseudo-flowcharta próbowałem zrobić i nie dałem rady.

    OdpowiedzUsuń