Sami przyznacie, że VN to głównie czytany tekst. Ile więc jest
tekstu w USZIOKu? Ciężko do końca to obliczyć, gdyż silnik ren’py nie wykrywa
całego tekstu, jaki znajduje się w grze. Niemniej w zaokrągleniu będzie około
290 000 słów. Żeby wam to zobrazować, zrobię małe porównanie. To prawie 5
gier o długości NEMO albo więcej niż 3 pierwsze tomy Harrego Pottera zliczone
razem. Visual Novel Katawa Shoujo miał około 470 000 słów – kto grał niech
sobie przekalkuluje. Idźmy dalej.
Grze jest zostało użyte prawie 240 teł, prawie 50 utworów
muzycznych, prawie 100 dźwięków specjalnych, ponad 800 pojedynczych obrazków z postaciami.
A to dalej nie wszystko, gdyż wiele z assetów użytych w USZIOKu nie da się tak
łatwo skategoryzować. W folderze jest prawie 1700 plików, co powinno robić
wrażenie.
Do tego dochodzą wspominanie we wcześniejszym newsie klipy
filmowe, które nie są typowymi wyjętymi z kontekstu animowanymi cutscenkami,
lecz krótkimi wstawkami w USZIOKowym stylu graficznym – maksymalnie
realistyczne bez „bajkowego” klimatu. Dodatkowo posłużyły one do wprowadzenia w
meandry fabuły. W innych produkcjach VN intro i napisy końcowe to kolorowe
pokazy slajdów, u nas jednak w tych krótkich klipach jest zawarta konkretna historia.
Tworząc USZIOKa, mierzyliśmy wysoko. To miał być produkt na
skalę światową. Udało się to osiągnąć dwóm osobom przez prawie półtora roku. Wynik
niezwykle satysfakcjonujący. Powinien dać do myślenia innym ludziom w naszym
kraju. Mamy nadzieję, że zadowolimy gusta fanów i wywołamy w Polsce drugą
rewolucję VN (NEMO pobudziło wyobraźnię twórców, jednak na krótko).
Przedstawiamy znaną już bohaterkę – Mariolę. Czy Zenon
będzie wstanie rozkochać w sobie tę wyrachowaną dziewczynę, dla której
zdobywanie kolejnych mężczyzn to hobby? A może uda mu się rozmiękczyć jej
serce? Co kryje się pod maską „dupodajki”? Odpowiedzi na te pytania oczywiście w
grze.
Do zobaczenia wkrótce!
podziwiam podziwiam
OdpowiedzUsuńambitna ekipa to i ambitny projekt
OdpowiedzUsuń