niedziela, 19 lipca 2015

N.O.N.E.Z. - Premiera już blisko

Witamy was ponownie po ponad półtoramiesięcznej przerwie od ostatniej wiadomości. Był to okres wypełniony ciężką pracą nad ukończeniem naszej kolejnej produkcji, czyli właśnie N.O.N.E.Z.-a. Jednak było warto i oto jesteśmy już na etapie, który lubię określać mianem "gold". A mianowicie oznacza to, że jeżeli byśmy naprawdę chcieli to możemy wypuścić grę już dziś i byłaby ona w pełni sprawna oraz posiadała wszystkie zaplanowane funkcje. Jednak natura perfekcjonistów nie pozwala nam tego zrobić, dlatego przez najbliższe kilka tygodni będziemy zajmować się wychwytywaniem różnorodnych błędów oraz solidnym przetestowaniem gry zanim dostaniecie ją w swoje ręce.

Premiery N.O.N.E.Z-a możecie spodziewać się w ciągu kilku najbliższych tygodni - najpewniej w ciągu pierwszych dwóch tygodni sierpnia. Dokładna data zostanie podana wkrótce w tej lub innej formie. Dziś chcemy opowiedzieć wam trochę o nowych/starych funkcjonalnościach, których możecie spodziewać się w grze. Ten post jest również początkiem krótkiego cyklu wiadomości na temat gry, które zamierzamy wydawać co tydzień aż do premiery, aby przybliżyć wam trochę to co otrzymacie bez zdradzania zbędnych szczegółów.

A więc zacznijmy od nowych/starych rzeczy. Znany i lubiany odtwarzacz muzyki z U.S.Z.I.O.K.-a ma się dobrze i ponownie dostaniecie możliwość odsłuchania utworów, które odblokujecie podczas gry. Menu to jednak przeszło potężny lifting od strony kod oraz od strony graficznej. Poza tym - co jest chyba oczywiste - wyglądać będzie inaczej, gdyż jak to zwykle bywa zostało dostosowane do nowej konwencji menusów.

Kolejną rzeczą jest galeria wstawek filmowych - była ona już w pewnej bardzo ograniczonej formie w U.S.Z.I.O.K.-u jednak w nowej części została ona wykonana od podstaw i jest o wiele bardziej rozbudowana. Jest to głównie zasługa tego, że wstawek filmowych w grze jest dość sporo (dłuższych i krótszych) więc tym razem jest co pokazać - mamy nadzieję, że ta funkcjonalność wam się spodoba. Ja osobiście uwielbiam w kółko oglądać napisy końcowe. :)

Ostatnią z rzeczy, która wam dziś przedstawimy jest zwany przez nas potocznie "global progress". Cóż to takiego zapytacie? A mianowicie system osiągnięć z U.S.Z.I.O.K.-a niestety nie sprawdziłby się w nowej grze co wynika z jej odmiennej specyfiki (nie mogę tutaj powiedzieć nic konkretnego, gdyż nie chcę za dużo spoilerować). Wielu z was na pewno liczyło na powtórkę z rozrywki, czyli jakieś 200 osiągnięć do zgarnięcia, lecz niestety lub stety tym razem poszliśmy inną drogą. Zamiast starego systemu w którym sam jesteś sobie panem mamy coś zgoła odmiennego. Podczas gry natraficie na kilka miejsc, które pozwolą wam odblokować karty postępu. Odblokowanie tych kart i ukończenie całej gry to jednak dopiero połowa drogi do odkrycia wszystkiego co "global progress" ma do zaoferowania. Otóż aby odblokować bonusowe sceny dostępne z poziomu menu potrzebny jest wysiłek was wszystkich - czyli grona fanów naszych gier. Każdy z was przechodząc grę w różnych jej miejscach będzie zdobywał punkty, które gromadzone przez sieć będą popychać pasek postępu wszystkich graczy do przodu. Po osiągnięciu ustalonego procentowego progu odblokujecie kolejne sceny, które rzucą trochę światła na różne zdarzenia. Dopiero po odblokowaniu wszystkich scen i ich doświadczeniu odblokuje się wam ostatnia karta - czyli jak to u nas bywa "True Ending", który tym razem jest też zakończeniem całej serii.

Uff, wiedziałem, że ciężko będzie dobrze to opisać, ale chyba się udało. A więc! Zbierajcie swoich przyjaciół, znajomych, wujków, dziadków i resztę rodziny. Zachęcając innych do gry szybciej uda wam się jako zbiorowości odblokować wszystko co gra ma do zaoferowania. Mamy nadzieję, że ten społeczny eksperyment zakończy się sukcesem. Do zobaczenia za tydzień.

PS. Na koniec nie mogło oczywiście zabraknąć kolejnego zrzutu ekranu.


13 komentarzy:

  1. "Zamiast starego systemu w którym sam jesteś sobie panem mamy coś zgoła odmiennego" Czyli rozumiem (albo nie xd), że nie będzie to typowy vn z wyborami gracza wpływającymi na fabułe? W sumie, co by się nie zmieniło, czekam na waszą produkcje z niecierpliwością, na pewno będzie to kawał dobrej gry :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to pytanie niestety nie mogę nic konkretnego odpowiedzieć, aby nie psuć nikomu zabawy.

      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  2. Czekamy z niecierpliwością c:

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie dotyczące "global progress". Jeżeli odblokowanie wszystkich tajemnic i scenek będzie wymagało zbierania punktów łącznie wszystkich graczy to czy istnieje takie zagrożenie jak na przykład, że jest (hipotetycznie) 200 graczy, którzy ukończą grę, zbiorą wszystkie karty postępu i wyłożą od siebie maksymalną ilość punktów, ale to wciąż będzie za mało a więcej graczy się nie znajdzie, czy to wtedy oznacza że tych 200 prawdziwych fanów utknęło w martwym punkcie? Czy jednak będzie chodziło tu o procentowy stosunek graczy do ilości zbieranych punktów? Możliwe że było to w poście wyżej wyjaśnione ale ja nie zrozumiałem w pełni :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie macie się o co martwić. W U.S.Z.I.O.K.-u również posiadaliśmy podobny system, który zajmował się rankingiem. Według naszej analizy danych ludzi bez problemu wystarczy aby odblokować wszystko co będzie dostępne w grze, nawet przy założeniu, że gra będzie jedynie w połowie tak popularna jak U.S.Z.I.O.K. Poza tym jest to system sterowany z zewnątrz więc przy prawdziwej biedzie w graczy z biegiem czasu gra sama odblokuje wszystko po kolei dodając od siebie coś do puli co jakiś czas.

      Pozdrawiam. :)

      Usuń
    2. Dla mnie to zła wiadomość. Grę planowałem przejść w 2, 3 dni (źle sypiam ;p ), a tak będę musiał czekać z true endingiem na resztę ;p

      Trochę przerażają mnie te zrzuty ekranu z trójwymiarową grafiką. Spora zmiana, zwłaszcza że mowa o vn.
      Grafika wygląda świetnie, jednak obawiam jak te zmiany wpłyną na odbiór gry.

      Szacuneczek, za to że z każdą kolejną częścią gry serwujecie nam coś nowego. Przecież moglibyście wypuścić kolejne części w sprawdzonej formule znanej z NEMO. Zmiany w Uszioku oceniam na plus. Zwłaszcza system osiągnięć, jak i odtwarzacz.
      Pierwsza część była robiona przy użyciu renpy, tak? Czy USZIOK również?
      Wygląda na to że NONEZ, będzie totalną rewolucją, więc nie zdziwię się jak wyskoczycie z Unity3D xD W końcu renpy ma swoje ograniczenia.

      Usuń
    3. Skoro tak cię martwi rewolucja graficzna, to napiszę o niej więcej przy okazji kolejnego newsa. Nie jest aż tak drastycznie, jak się może wydawać. Te screenshoty są dość wyselekcjonowane, więc nie oddają w pełni zawartości gry. Tak, wszystkie nasze dotychczasowe VN są robione na silniku Renpy - lecz mogę zapewnić, że NONEZ jest ostatni. "Już nigdy więcej" - Jabol się zapewne zgodzi z tym stwierdzeniem.

      Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Darth Dragon ma tutaj rację - pokazujemy jedynie co lepsze smaczki w naszych newsach. Raczej nie należy się spodziewać w pełni trójwymiarowej gry, ale należy się nastawić na stare i sprawdzone z domieszką ciekawych efektów. Co do Renpy - to rzeczywiście po raz kolejny wiele z planowanych rzeczy musiało zostać wyciętych z gry właśnie z powodu ograniczeń tego silnika. Z jednej strony nie mogę mówić o nim źle, jako że to już trzecia produkcja na tej bazie, ale z drugiej strony ograniczenia coraz bardziej nas uwierają. Myślę, że na ten moment nasza wiedza w temacie tworzenia gier zostawiła Renpy daleko w tyle i tylko dzięki kilku magicznym sztuczkom tu i tam udało nam się wycisnąć z niego w N.O.N.E.Z.-ie ostatnie soki.

      Pozdrawiam. :)

      Usuń
    5. Dzięki za info. Obawiałem się że grafika 3d zdominuje 3 część przygód Zenka. Jednak Visual Novel kojarzy mi się z dwoma wymiarami ;]

      Jakby nie było, gdyby nie renpy, nie poznałbym waszej gry...a byłaby to wielka strata ;]
      Swoją drogą motyw zapętlonego czasu (NEMO) pojawił się w grze Everlasting Summer, która także powstała przy użyciu renpy (niebawem nowa wersja na unity3d). Imiona głównych bohaterów: Seymon - Zenon...przypadek?! xD
      A tak na serio to nie wiedziałem, że w renpy można zrobić takie menu/system osiągnięć. Pogratulować, widać że znasz się na rzeczy.

      Czekam na kolejne newsy!

      Pozdrawiam, powodzenia ;]

      Usuń
    6. Zaintrygowałeś mnie tą grą. Nic konkretnego nie znalazłem o nowej wersji na Unity. Oni planują grę 3d, czy chcą wykorzystać lepszy silnik do 2d? Czy może technika mieszana?

      Usuń
    7. Źle się wyraziłem. Motyw zapętlonego czasu (co miało miejsce w NEMO)... Ta nazwa oczywiście tam nie występuje. Sorki jeśli wprowadziłem w błąd.

      Jako główną przyczyną podają fakt, że unity3d umożliwi wydanie gry na wszystkie znaczące platformy (mobilne również). Wcześniej wspomniana gra, jak i ta nad którą aktualnie pracują są w 2d.
      http://sovietgames.su/en/technical_matter/

      Usuń
    8. U nas również były pomysły, by przejść na Unity, ale w technice mieszanej. Pojawiałaby się warstwa typowo VN jak i warstwa typowo 3d. Argument o multiplatformowści nie jest do końca słuszny, bo Renpy obsługuje Windowsy, Linuxy, Macki, Androidy i iOSy. Ten silnik zwyczajnie ogranicza wyobraźnię twórców i nie pozwala wykorzystać możliwości sprzętowych współczesnych komputerów. Największym problem w przejściu na Unity jest stworzenie narzędzi i nowego workflowa, by rdzeń pracy nad VN był równie szybki jak w Renpy. Innymi słowy pierwszy projekt jest najbardziej czasochłonny, bo trzeba to wszystko stworzyć i się na nowo zorganizować. Czy my pójdziemy tą ścieżką? To się zobaczy. Ale zapewniam, że na pewno ogarniemy inny silnik, bo ilość rozczarowań starego osiągnęła masę krytyczną.

      Usuń
    9. Brzmi ciekawie, może w kolejnej produkcji uświadczymy "techniki mieszanej".
      Jeśli ktoś ma umiejętności pozwalające mu pracować na bardziej zaawansowanym silniku, to kwestią czasu wydaje się porzucenie uproszczonego silnika, na rzecz czegoś konkretniejszego. Właśnie dzięki prostocie, Renpy ma tak wielu zwolenników/użytkowników. Zawsze można przy pomocy jakiegoś frameworka (kilka dostępnych na stronie) rozszerzyć nieco możliwości tego silnika. Np. We wcześniej wspomnianej grze, jako urozmaicenie dodali grę karcianą xD
      Do unity3d powstał już Visual Novel Toolkit (wersja free, jak i płatna).

      Mam nadzieję, że nie odczuwacie znużenia tematem vn i nie porzucicie tego gatunku ;]

      Usuń