sobota, 26 lipca 2014

Salive - nowa gra z innej beczki

Trochę czasu minęło od naszego ostatniego posta, ale nie martwcie się. Żyjemy i wszystko zdaje się iść w dobrym kierunku. Myślę, że przyzwyczailiśmy fanów naszych gier do produkcji Visual Novel, a więc tym razem postanowiliśmy zrobić coś innego. Z uwagi na brak czasu i duże zmiany w naszym życiu prywatnym oraz zawodowym postawiliśmy na projekt krótszy, ale który pozwolił nam rozwinąć nasze umiejętności designu gier komputerowych na wielu polach.



Nasza nowa gra nosi nazwę Salive i posiada kilka cech, które wpływają na to, że jest inna niż nasze poprzednie produkcje. Po pierwsze nie jest to Visual Novel jak już zostało wspomniane. Jest to gra akcji z silnym naciskiem na umiejętność przetrwania. Fabuła jest szczątkowa, a raczej nieistniejąca. Gracz ma tylko jedno zadanie - bronić się przed nadciągającymi z wszystkich stron falami zombie.

Przygotowaliśmy dla was cztery różne poziomy, które rozgrywają się w różnych porach roku. Każdy z nich jest generowany losowo więc za każdym razem rozgrywka na tym samym poziomie będzie się trochę różnić. Oprócz tego do waszej dyspozycji oddaliśmy trzy różnorodne bronie - pistolet, SMG oraz shotgun'a. Każda  z nich różni się trochę od reszty i może sprawdzić się w innej sytuacji.

Sama gra w przeciwieństwie do N.E.M.O. czy U.S.Z.I.O.K.-a została napisana przez nas od podstaw. Tym razem nie korzystaliśmy z gotowego silnika, a zrobiliśmy własny. Od generowania świata, po obsługę AI oraz efekty kolizji. Dla przeciętnego użytkownika to pewnie niewiele znaczy, ale bardzo cieszymy się, że udało nam się zrealizować ten mały projekt.

Salive jest również interesujące z tego względu, że jest to gra napisana na dwie różne platformy jednocześnie (w sumie to nawet cztery, ale nie będę wdawał się w szczegóły dlaczego wydajemy ją tylko na dwóch). Możecie w nią zagrać zarówno na komputerach klasy PC jak i na telefonach oraz tabletach z Androidem. Mapa oraz prędkość poruszania się przeciwników skalują się wraz z rozdzielczością ekranu więc teoretycznie na każdym urządzeniu macie takie same szanse na najwyższe rekordy.

Mamy nadzieję, że ta mała gra spodoba wam się i spędzicie przy niej chociaż trochę swojego czasu. Więcej informacji znajdziecie w nowej zakładce na naszym blogu, a dla niecierpliwych linki do wersji PCtowej oraz Androidowej.

Desktop

Salive v1.0

UWAGA! Jako, że gra była pisana w Javie technologia ta wymaga obecności wirtualnej maszyny Java na waszym komputerze. Dlatego jeśli nie macie jeszcze Javy w wersji co najmniej 1.7 to możecie pobrać ją TUTAJ. Jeżeli gra wam się nie włącza lub po prostu nie działa poprawnie to właśnie może być najprostszy powód dla którego tak się dzieje.

Android

Salive na Androida jest oczywiście dostępny w standardowym sklepie Google Play po wpisaniu frazy Salive, ale dla pewności podajemy link.

Google Play

6 komentarzy:

  1. Piszę drugi raz komentarz, bo oczywiście Google postanowiło wywinąć mi numer i go wywalić.
    Fajnie patrzyć, jak się rozwijacie i próbujecie nowych rzeczy, ale niestety gierka dupy nie urywa. Przede wszystkim sterowanie na PC jest strasznie irytujące i mało intuicyjne, po 2 minutach miałem dosyć. Wystarczyło zostawić obracanie celownikiem zwykłym przesuwaniem myszy, bez żadnego przytrzymywania klawisza. Domyślam się, że padło na co padło przez co, że od razu celowaliście w wersję na androida i wypuściliście tę na PC bez żadnych zmian. No nic, życzę powodzenia w dalszych projektach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś wam z tym skalowaniem nie bardzo wyszło na androidzie(LG Optimus G). W menu prostokąt niebieski zapewne miał zaznaczać daną opcję. Tu niestety jest trochę nad i po lewej stronie od menu. Gdy już wybierze się daną opcję gry to z celowaniem też jest kiepsko. Grafika akurat chyba dobrze została przeskalowana lecz dotyk nie bardzo. Wygląda to tak jakby została użyta za mała skala i jak np. kliknę nad graczem to on patrzy po skosie w kierunku górnym-prawym. Więc sobie za bardzo nie pograłem... (edit: po ponownym odpaleniu gry wszystko uruchomiło się poprawnie).

    Wracając do gry.
    Pomysł (5/10): Jakąś mało w nim oryginalności. Wiem że chcieliście prostą grę stworzyć, ale jednak poprzednie gry (NEMO i USZIOK) były o wiele bardziej oryginalniejsze. Tutaj jednak czegoś zabrakło...
    Grafika (6/10): Grafice można zarzucić to, że wszystko jest takie małe więc nie ma tu żadnych większych szczegółów. W menu nie ma jej w ogóle, a by się jeszcze tam też coś przydało. Bo włączając tą grę wygląda to tak ubogo. (więcej szczegółów macie już w grafice tego newsa :D )
    Muzyka/Dźwięki (4/10): Tu niestety polegliście, a przecież ze znalezieniem utworów do poprzednich gier nie mieliście chyba większych problemów. Tu za to brakowało jakiegoś utworu w czasie gry oraz w menu. Jedyne co jest to tylko chyba 3 dźwięki(dźwięk broni, umarlaków oraz ginącej postaci).
    Sterowanie (4/10): Celowanie już na samym początku wydaję się trochę kiepskie. Powinniście dać wybór możliwości sterowania. dotykiem lub wirtualnym padem i można by się pokusić o akcelerometr. Zmiana broni to też jakaś katorga. Uszczypnąć by zmienić broń. w tym czasie moja postać zmienia kierunek i na nowo muszę wycelować w umarlaka co traci cenne sekundy...
    Grywalność(5/10): Aktualnie na niskim poziomie ze względu na mała różnorodność broni oraz kiepskie sterowanie. W dzisiejszych czasach trzeba jakąś zachęcić gracza do dalszej gry. Ulepszanie gracza, broni itp.

    Ocena ogólna: 4,8/10
    Niby to wasza pierwsza gra inna niż VN, ale nie ocenia się gry po tym, która to gra danego twórcy, a po tym czy gra będzie mogła wciągnąć na długie godziny, a puki co nie widzę w niej większego potencjału.

    Tak z ciekawości: jakiego języka programowania używaliście do stworzenia tej gry? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za pierwsze komentarze. Jak już wspomnieliśmy był to projekt przewidziany na przełom czerwca i lipca. W pierwszym założeniu miała to być tylko jedna mapa i jedna broń. Sama gra nie ma na celu wciągania gracza w swój świat na długi okres czasu, lecz ma służyć jako włącz-postrzelaj-wyłącz. Lwią część czasu produkcji zajęło stworzenie podstawowego silnika jako, że gra była zrobiona od zera. Pomysłów na jej rozbudowanie mieliśmy bardzo dużo lecz większość nie zaimplementowaliśmy, gdyż wyznaczyliśmy sobie limit czasu w którym chcieliśmy ten projekt skończyć. Miał on trwać mniej więcej do końca lipca, gdyż od początku sierpnia w moim życiu prywatnym następuje duża zmiana więc spowoduje to zmianę systemu prac nad projektami. Na ten moment chcieliśmy mieć czyste konto i w pewnym sensie się to udało.

    Gra na pewno nie jest w żaden sposób wybitna - to jest oczywiste. Menu jest do bólu uproszczone i stworzone jedynie po to, aby umożliwić graczom wybór poziomów. Chcieliśmy sprawdzić jak wygląda tworzenie gier na platformy mobilne i osiągnęliśmy ten cel. Podsumowując nasze wrażenia można powiedzieć, że raczej nie jest to platforma dla nas. Nie wynika to z jakichś trudności w tworzeniu gier na Androida czy iOSa, ale rodzi sztuczne bariery w których musimy się zmieścić. Ograniczona moc obliczeniowa, bardzo duża różnorodność rozdzielczości wyświetlaczy i tym podobne elementy powodują, że tego typu gry wymagają testów na różnych platformach. A jako, że nasz budżet jak przy każdym projekcie wynosi 0 to nie jest to dla nas preferowany sposób pracy. :)

    W każdym razie możemy odhaczyć projekt na urządzenia mobilne jako ukończony i skoncentrować się na kolejnym. Nawet w chwili w której piszę tego posta zapoznaję się z możliwościami silnika, który będziemy wykorzystywać w naszej kolejnej grze, a więc można powiedzieć, że prace już idą do przodu. ;) Mogę jedynie zdradzić, że kolejna gra nie będzie Visual Novelem jako, że te nam się póki co przejadły. Wiem, że Darth Dragon pracuje nad czymś w tym kierunku, ale nie mogę podać żadnych szczegółów.

    Co do Salive to gra była pisana w Javie. Kod który mamy można skompilować i uruchomić również na urządzeniach z iOSem (jednak taka kompilacja wymaga komputera typu Mac co przy wspomnianym budżecie jest niemożliwe), a także można ją umieścić na stronie jako grę przeglądarkową. Ta druga opcja może kiedyś nastąpić i może stać się miłym dodatkiem do naszego bloga, ale póki co nie zaprzątam tym sobie głowy.

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kolejna gra będzie bardziej rozbudowana, bo mnie jakaś nie ciągną gry na krótka chwilę szczególnie gdy ma być to gra na komputer. Czy jesteś w stanie zdradzić jaki byłby to typ gry czy może wolisz to przed nami ukrywać prawie do samego końca? :)

      Jeżeli chodzi o język programowania to sam kiedyś chciałem nauczyć się Javy, ale jakąś tak trudno mi to szło więc się poddałem... Aktualnie zajmuję się tworzeniem stron :) A czy tego języka uczyłeś się sam czy ktoś ci pomógł. Po nie ukrywam, że być może w przyszłości ponowiłbym próbę jego nauki :) Choć nie wiem czy będę się w stanie przestawić z języka strukturalno-obiektowego (PHP, JavaScript) na sam obiektowy (Java) :)

      Usuń
    2. Wszystkich języków które znam nauczyłem się w własnym zakresie. Nawet studiowałem kierunki zupełnie niezwiązane z IT czy informatyką więc chęci wynikały raczej z pasji do tematu. Nawet udało mi się na ostatnim roku złapać pracę na pół etatu jako programista i przez ten ostatni rok ilość technologii które poznałem wzrosła dramatycznie więc było to bardzo pozytywne doświadczenie. Ogólnie z mojej perspektywy jak zna się jeden język ogólnego zastosowania bardzo dobrze (jak np. C# czy C++) to wszystkich innych które są obecnie używane można się nauczyć w kilka dni, gdyż ogólna idea zawsze jest ta sama a różnice są zazwyczaj w jakichś niuansach i deklaracjach typów czy funkcji itp.

      Co do kolejnej gry to nie chcemy nic zdradzać, gdyż nie wiemy jak to będzie z tym projektem a nie lubimy rzucać słów na wiatr. Wynika to głównie z mojego ograniczonego czasu z powodu pracy na etacie.

      Pozdrawiam. ;)

      Usuń
    3. Miło by było gdyby powstała gra z rozbudowaną fabułą i wciągająca jak U.S.Z.I.O.K który zabrał mi miesiąc życia. Więc ja za was trzymam kciuki i nie zawiedźcie swoich fanów :D

      Usuń