sobota, 18 stycznia 2014

Ranking, achievementy oraz music room

Sesja już powoli się rozkręca a prace nad U.S.Z.I.O.K.-iem nie ustają! Aby podgrzać atmosferę i zachęcić was do zagrania w grę po jej premierze przed wami garść faktów.

Z obserwacji dyskusji na forach pomiędzy fanami N.E.M.O. wywnioskowaliśmy, że w poprzedniej części duże znaczenie dla graczy miały osiągnięcia, które można było odblokować po ukończeniu konkretnych zakończeń. Kto wie co było ich motorem napędowych - być może ich sarkastyczne nazwy lub pasujące do sytuacji rysunki? Niezależnie od odpowiedzi na to pytanie postanowiliśmy pójść za ciosem, lecz tym razem miało być bardziej efekciarsko i z większym rozmachem. No i jest! System osiągnięć jest już w pełni sprawny i z dumą możemy powiedzieć, że czegoś takiego jeszcze nie było. Do odblokowania czeka was 200 (!) osiągnięć z czego 64 z nich reprezentują wszystkie zakończenia dostępne w grze. Tak - oczy was nie mylą - właśnie taką gratkę przygotowaliśmy dla osób, które lubią maksować wszystkie tytuły, które dostaną w swoje łapska. I nie martwcie się - za ilością wcale nie idzie spadek jakości. Jest nawet lepiej - każde zakończenie jest na swój sposób unikalne i jak tylko mogliśmy, staraliśmy się unikać powtarzalności.

Kolejnym aspektem, który wzbudził wielkie zainteresowanie w N.E.M.O. była muzyka. Mimo malkontenctwa na temat jej wątpliwej legalności wiele osób chciało posłuchać kawałków z gry, jednak nie było możliwe uzyskanie informacji gdzie można znaleźć takową muzykę poza grą. Postanowiliśmy wyjść graczom naprzeciw - czeka na was jedyny w swoim rodzaju Music Room utrzymany w konwencji U.S.Z.I.O.K.-a, w którym znajdziecie wszystkie utwory muzyczne, które odblokowywane będą po usłyszeniu ich w samej grze. Poza możliwością ich odsłuchania dostaniecie także linka do strony internetowej, gdzie można ową muzykę znaleźć. Tym razem dobieraliśmy utwory w taki sposób, aby pochodziły one od artystów, którzy udostępniają swoją muzykę do użytku wszelakiej maści.

I na koniec mała niespodzianka. Jako, że powtarzalność i ulepszanie starego to nie nasz styl, dołożyliśmy coś całkiem nowatorskiego jeżeli chodzi o standardy gier Visual Novel. Po ukończeniu pewnej części gry otrzymacie możliwość wpisania swojego pseudonimu, którym będziecie identyfikować się w grze. Z jego pomocą będziecie mogli odnaleźć siebie w specjalnym rankingu dostępnym w grze, który jest odświeżany w czasie rzeczywistym. Za każde osiągnięcie otrzymacie punkty i najlepsi będą mogli znaleźć się w TOP 5, które zawsze będzie widoczne w menu rankingu. Nie martwcie się - jeśli ktoś zdobędzie tyle punktów co wy, wyżej będzie ten, który zrobi to pierwszy. Jedynym warunkiem jest jednak posiadanie połączenia z Internetem i zezwolenie aplikacji na połączenie z nim, gdyż bez tego funkcja rankingu będzie dla was nieaktywna.


I to byłoby na tyle jeśli chodzi o informacje na dziś. Możecie spodziewać się więcej smaczków w nadchodzącym czasie. Premiera już niedaleko, a my sami jako twórcy nie możemy się doczekać, aby pokazać tam owoc naszej długotrwałej pracy. Trzeba na to jednak jeszcze trochę poczekać, gdyż należy zapiąć wszystko na ostatni guzik. Do następnego!

3 komentarze:

  1. zachęciliście mnie, nie ma co :D zwłaszcza tymi osiągnięciami, ciekawe co tam będzie xd
    to top 5 też jest całkiem niezłe, tylko z tego co wynika jeżeli więcej jak 5 osób ukończy na maksymalną ilość punktów, to zgodnie z waszymi informacjami ostatnia osoba nie będzie wyświetlona, nawet jeżeli jej się uda to zdobyć? bo inni byli pierwsi? punkty jest aż tak trudno zdobyć, że zakładacie że nawet 5 osób nie zdobędzie maksa?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale! Mam wielką ochotę zagrać w U.S.Z.I.O.K.'a. Music Room jest dla mnie genialnym pomysłem. Ile razy wracałem do muzyki w takich tytułach jak chociażby Katawa Shoujo... dobry i sprawdzony pomysł :)

    A osiągnięcia?
    Jestem dziwką na trofki, więc z chęcią znajdę się w TOP5, które jak Metakado nade mną napisał/a, mogłoby być resetowane np. co kwartał/miesiąc - zależnie od zainteresowania tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężko nam ocenić jako twórcom jak trudne dla samych graczy będzie zdobycie wszystkiego co możliwe. Mogę jedynie powiedzieć, że nawet dla mnie - a sam te achievementy programowałem - niektóre z nich wydawały się skomplikowane do wykonania nie wspominając już o odkryciu w jaki sposób to zrobić. Z drugiej strony zmobilizowanego gracza nic nie zatrzyma.

    Jest w tym trochę racji, że nie będzie można zobaczyć reszty osób na liście, lecz pod nią zawsze widnieje lokata jaką zajmuje dany gracz i ile sam ma punktów więc będzie można śledzić własne osiągnięcia. Raczej nie planujemy resetować rankingu jak już zostało to zaproponowane i wynika to z dwóch powodów. Pierwszym są technikalia - system jest stworzony w taki sposób, że "ratuje" on osoby, które miały chwilową przerwę w dostawie Internetu w momencie zdobycia osiągnięcia dodając ich obecną pozycję, gdy tylko to połączenie odzyskają. Niesie to za sobą konsekwencję przechowywania informacji o osiągnięciach po stronie gracza co powoduje, że nie mamy możliwości resetowania czegoś co znajduje się na maszynie poza naszym zasięgiem.

    Drugim powodem jest to, że nie potrafię wyobrazić sobie jak miałoby to wyglądać - po kwartale odbieramy komuś wszystkie achievementy i musi robić je od nowa? Byłoby to trochę dziwne i chyba wielu osobom nie przypadłoby to do gustu. Z założenia system rankingu ma być pewnego rodzajem motoru napędowego dla graczy, który ma zachęcić ich do gry od premiery, gdyż mogą zostać uwiecznieni w samej grze po wsze czasy jeżeli przysiądą i odkryją wszystkie smaczki historii.

    Co do tego o czym wspomniał/a Metakado - rozważamy jeszcze możliwość wyświetlania większej liczby osób z możliwością scrollowania sobie tej listy, lecz nie chcielibyśmy sami strzelić w kolano, gdyż ciężko jest nam ocenić jak duże będzie zainteresowanie grą, a wolelibyśmy aby taki ranking nie świecił pustkami. Ale myślę, że 100 byłoby realną liczbą w pewnym okresie czasu i być może taka zmiana zostanie jeszcze wprowadzona. Niczego jednak nie obiecuję, gdyż w tym momencie jest to sprawa drugorzędna gdyż koncentrujemy się już na pospinaniu historii z punktu widzenia logiki programu i utworzeniu przejść pomiędzy poszczególnymi rozdziałami.

    Dziękujemy jednak za komentarze i czekamy na kolejne jeżeli coś przyjdzie wam do głowy. Na dniach planujemy rozpocząć serię krótkich artykułów na temat głównych bohaterów tego "dramatu" lub jak kto woli "komedii" więc mam nadzieję, że to także wam się spodoba.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń